سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر بهداشت در جلسه مشترک با نمایندگان سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت:

لزوم ارائه تعریف عملیاتی از مشارکت مردم در حوزه سلامت

هاشمی گفت: ضروری است، تعریف عملیاتی از حضور و مشارکت مردم در انجام ماموریت‌هایمان در وزارت بهداشت داشته باشیم.

به گزارش گروه علمی پزشکي باشگاه خبرنگاران و به نقل از وب دا؛ وزیر بهداشت صبح امروز در جلسه مشترک با نمایندگان سازمان‌های مردم نهاد در حوزه سلامت، با تاکید بر این که امیدواریم این جلسات نمادین نباشد و بتواند در کاهش مشکلات مردم در حوزه سلامت مفید واقع شود، گفت: بدون حضور و مشارکت مردم، فعالیت های وزارت بهداشت در حوزه سلامت بی نتیجه خواهد بود.

سید حسن هاشمی عنوان کرد: بخش عمده ای از اهداف وزارت بهداشت بر بحث پیشگیری متمرکز است و در این راه مردم می توانند با خودمراقبتی بهترین همکاری را با وزارت بهداشت داشته باشند.

وی تاکید کرد: با افزایش اختیارات سازمان های مردم نهاد در چارچوب سیاست ها و ضوابط وزارت بهداشت، می توان اثربخشی بیشتری را در حوزه بهداشت و پیشگیری از بیماری ها شاهد بود ضمن این که با این روند قطعا هزینه های ناشی از درمان بیماری ها کاهش خواهد یافت.

وزیر بهداشت با اشاره به این که ضروری است سازمان غذا و دارو، اداره بیماریهای واگیر و غیرواگیر، معاونت بهداشت و سایر بخش های وزارت بهداشت با سازمان های مردم نهاد وارد همکاری شوند، اظهار کرد: بیماری های غیر واگیر 70 درصد علت مراجعه به مراکز درمانی را تشکیل می دهند ضمن این که 50 درصد مرگ ها ناشی از بیماری های قلبی عروقی و فشار خون است.

هاشمی با بیان این که هنوز خیلی از مردم از علائم این بیماری ها آگاهی ندارند، گفت: در این زمینه نیاز به همکاری سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت داریم و باید از حداکثر فرصت ها استفاده کرده و خلاءهای قانونی را برطرف کنیم.

وی با بیان این که سالانه بالغ بر 800 میلیارد تومان صرف هزینه سرطان های مختلف می شود، گفت: افزایش همکاری های وزارت بهداشت با سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت، قطعا بار این هزینه ها را کاهش خواهد داد.

به گفته وزیر بهداشت نباید اجازه دهیم افراد ناصالح تریبون را در اختیار گرفته و باعث بدنامی سازمان های مردم نهاد در حوزه سلامت شوند.

وی با تاکید بر این که باید دست های بیشتری را در وزارت بهداشت با خود همراه کنیم، در پایان گفت: ساختار وزارت بهداشت با وزارت خانه های دیگر متفاوت است چون از قبل از تولد تا فوت، با روح و جسم مردم سر و کار دارد بنابراین باید تعریف عملیاتی از حضور و مشارکت مردم در انجام ماموریت هایمان در این وزارت خانه داشته باشیم.


انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.