سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قلعه نویی: خانم من دوست دارد روزی به اصفهان برگردیم ؛ سال 88، لیگ هشتم و در کنار امام هشتم قهرمانی را به دست آوردیم

سرمربی تیم استقلال گفت: «نگاه آکادمیکی که وزیر ورزش دارد را نگاه روشنی برای ورزش کشورم می بینم.»

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران،امیر قلعه نویی درباره سابقه همکاری اش با مدیران اصفهانی عنوان کرد: «اصفهانی ها کلا که آدم های خیلی خوبی هستند. آنها مدیران خوبی هم هستند. وقتی مدیران زیادی از اصفهان در کابینه و دولت حضور داشته اند دوران خوبی برای مملکت رقم خورده است.»

 

وی ادامه داد: «در بحث فوتبال هم رییس سازمان لیگ اصفهانی است. مدیرعامل باشگاه پرسپولیس و استقلال اصفهانی هستند. طبیعتا در این شرایط فوتبال روزهای خوبی خواهد داشت. خدا دکتر اسلامیان را خیر بدهد که بنیانگذار متد خوبی از باشگاهداری بود. من به او ارادت خاصی دارم و درباره مسائل زندگی هم از این مدیر مشورت می گیرم. نگاه او نسبت به ورزش 10 سال جلوتر است.»

 

سرمربی سابق سپاهان درباره ساختار این باشگاه تصریح کرد: «خیلی باشگاه ها بودند که شاید قدمت شان بیشتر بوده ولی سپاهان مکتب اثرگذاری است. آن زمان که من در بازی های آسیایی سرمربی سپاهان بودم 40 درصد مدال های آسیایی مال سپاهان بود. امیدوارم ذوب آهن و سپاهان به آن حالتی که زمان ما بود برسد. این را به استاندار گفتم.»

 

وی ادامه داد: «همه فکر می کردند آن سال ها خیلی هزینه کردیم ولی با ساکت مدیریت هزینه کردیم. با 13 بازیکن قطع همکاری کردیم و به جای آنها 6 بازیکن با همان پول آوردیم.»

 

سرمربی استقلال درباره کسب دو قهرمانی در مشهد همراه با استقلال و سپاهان گفت: «یک بازی در یک جایی سال ها قبل من به رمضانی گفتم چشمت را ببند و گنبد بارگاه آقا امام رضا (ع) را در شلوغی 25 هزار نفری در نظر بگیر. او در جریان است. حالا بعدا می گویم چرا این حرف را زدم. چند سال بعد سال 88، لیگ هشتم و در کنار امام هشتم قهرمانی را به دست آوردیم. خدا را دیگر چگونه باید دید. همین مجید بصیرت شاهد زنده است. همان جا با سپاهان یک قهرمانی دیگر به دست آوردیم. در خانه اهل بیت بروی دست خالی برنمی گردی.»

 

وی درباره اینکه برخی او را فرزند مکتب شاهین می دانند عنوان کرد: «اگر قلعه نویی لیاقت داشته باشد که بازیکن مکتب شاهین باشد که خیلی خوب است. ولی من خوشحالم فوتبالم را از راه آهن شروع کردم. در باشگاه شاهین 4 سال بودم ولی 15، 16 سال در استقلال بودم. وقتی در استقلال بودم پیشنهادهای آنچنانی به من شد. از سپاهان زمان فیروز کریمی پیشنهاد داشتم. پاس زمان فیروز کریمی من را می خواست. باشگاه کشاورز پیشنهاد داد ولی من در استقلال ماندم. آنهایی که انتقاد می کنند که من مال مکتب شاهین هستم خودشان آخر فوتبال شان رفتند و جای دیگری بازی کردند. مکتب شاهین هم مکتب بزرگی است.»

 

سرمربی استقلال درباره اینکه آیا خانواده اش دوست دارند روزی او دوباره به اصفهان بازگردد خاطرنشان کرد: «اتفاقا خانم من صرف نظر از بحث کاری ام همیشه می گوید اگر قرار باشد یک روز در تهران نباشیم در اصفهان زندگی کنیم. او به خوبی از اصفهان یاد می کند و دوست دارد روزی به این شهر برگردیم.»

 

وی گفت: «حس مسئولیت هست که آدم دوست دارد هر جا باشیم آن تیم موفق باشد. من هنوز استقلال اهواز و مس کرمان را فراموش نکردم. مردم اصفهان هم همین طور هستند. خاطرات خوبی در اینجا داشتم. زمانی که براگا در الجزیره بود هم قهرمان لیگ برتر و هم جام حذفی شد. الجزیره دو تا جام قهرمان بود و در دو بازی با سپاهان به این تیم 9 گل زدیم. آن سپاهان خیلی خوب بود. سرمربی تیم بودم ولی به عنوان یک طرفدار از آن فوتبال لذت می بردم.»

 

سرمربی استقلال درباره اینکه در جام جهانی 2014 طرفدار چه تیمی بود بیان داشت: «من فوتبال را نگاه می کنم که چیزی یاد بگیرم. با نوع بازی ها آلمان را شانس اول می دانستم اما شیلی را هم خیلی دوست داشتم. شیلی اگر کمی شانس می آورد می توانست تا فینال برود.»

 

وی درباره اینکه چه آرزویی برای استقلال و سپاهان دارد گفت: «هر دو تیم لیاقت قهرمانی در آسیا را داشتند. دو سال پیش هم با استقلال می توانستیم قهرمان آسیا شویم ولی متاسفانه چند بازیکن را از دست دادیم. در بازی تک حذفی با تیم الشباب که مربی اش در کارنامه قهرمان باشگاه های جهان را داشت 4 گل در امارات زدیم. شخصا دوست دارم روزی استقلال و سپاهان در فینال آسیا با هم بازی کنند. حالا هر کدام بردند فرقی ندارد.»

 

سرمربی استقلال درباره اماکن دیدنی اصفهان گفت: «اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران است اما جاهای خوبی دارد که اماکن مذهبی اش است. با این وجود اصفهان همه جایش قشنگ است.»

 

قلعه نویی افزود: «امیدوارم روزی برسد که همه ایرانیان آرامش داشته باشند. ایران و ایرانی نژاد و نسل برتر است. اگر برنامه ریزی شود یقینا ورزش ما جزو 20 تای اول است. نگاه آکادمیکی که وزیر ورزش دارد را نگاه روشنی برای ورزش کشورم می بینم. یکی از ضربه هایی که خوردیم جابجایی هاشمی طبا بود و راه امروز یادآور روزهای خوب در زمان هاشمی طبا است.»

منبع: جام نیوز
برچسب ها: قلعه نوعی ، اصفهان ، لیگ
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.