سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بجنورد/

شناسایی 50 چهره موفق سواد آموزی در استان

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: بر اساس آمار این استان در سال جاری 27 هزار بی سواد دارد که باید با برنامه ریزی آنها را جذب کرده و آموزش داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از روابط عمومی این اداره کل مهدی مودی با گرامی داشت 17 شهریور، روز جهانی مبارزه با بیسوادی، مهمترین شاخصه رفاه انسانی را استفاده درست از آموخته ها و شعار جدید روز جهانی مبارزه با بیسوادی را سوادآموزی و توسعه پایدار عنوان کرد.

وی با اشاره به نقش کلیدی سوادآموزی در توسعه پایدار، درصد باسوادی این استان بر اساس سرشماری سال 1390 در گروه بالای 6 سال را 80.26 درصد و در گروه 49-10 گروه هدف را 89.89 درصد ذکر کرد.

معاون سوادآموزی استان مهمترین برنامه های سال 93 را آموزش اولیای بی سواد دانش آموزان، آموزش کودکان و نوجوانان بازمانده از تحصیل زیر 20 سال و سوادآموزی مهارت محور برشمرد.

مودی از شناسایی 50 چهره موفق سوادآموزی در استان، شامل 2 نفر با مدرک تحصیلی دکتری، 2 نفر فوق لیسانس، 21 نفر لیسانس، 7 نفر فوق دیپلم، 13 نفر دیپلم و 5 نفر دانشجو خبر داد.

معاون سوادآموزی محور و مجری برنامه های سوادآموزی را مدارس برشمرد و از عزم جدی مجموعه آموزش و پرورش برای به صفر رساندن بیسوادی در گروه سنی 10 تا 49 سال تا پایان برنامه توسعه پنجم خبر داد.

مودی، نبود تقاضا برای سوادآموزی در بین بیسوادان و کم سوادان باقیمانده؛ نبود اهرم الزام و تشویق و ضعف بسترسازی فرهنگی را مهمترین مشکلات کنونی این عرصه خواند و خواستار ورود رسانه ها و مشارکت تمامی دستگاهها و باسوادان در این حوزه شد./ز

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.