سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

موفقیت در کشاورزی در سایه برنامه ریزی صحیح و علمی

مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی گفت: موفقیت در کشاورزی و تولید در سایه اطلاعات دقیقی از عوامل تأثیرگذار بر تولید امکانپذیر بوده و لازم است در این میان بتوانیم آن ها را با برنامه ریزی صحیح و علمی مدیریت کنیم و در نهایت کشاورزان را برای انتقال دانش به درون مزرعه و استفاده از این دانش همراه کنیم.

احمد بایبوردی  در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز افزود: افزایش تولید در واحد سطح به دانش، تخصص و مهارت بهره برداران بستگی دارد، از این رو، یک عامل اساسی در انتقال موفق یافته های تحقیقاتی، استفاده از شیوه های مؤثر و کارآمد ترویجی است که تلفیق آن با دانش بومی کشاورز، سبب ارتقای دانش و مهارت آنان و در نتیجه افزایش تولید با کیفیت می شود.

وی تشریح کرد: اجرای برنامه ریزی های دقیق و اصولی به همراه ارائه آموزش های نوین کشاورزی به کشاورزان می تواند ضمن تاثیرگذاری مثبت در تولید محصولات با کیفیت و مرغوب سبب آشنایی آنان با روش های نوین در بخش کشاورزی شود.

مدیر دفتر محیط زیست و توسعه پایدار سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی یادآور شد: با برنامه ریزی های دقیق و اصولی می توان گام های اساسی در راستای تولید محصولات با کیفیت تر برداشت و کشاورزان را با روش های نوین در این بخش آشنا کنیم.

 بایبوردی از لزوم تحول در کشاورزی گفت و تاکید کرد: رشد زیاد جمعیت و افزایش مستمر تقاضای مواد غذایی در کشور، ایجاد تحول در کشاورزی را به نحوی که بتواند کمیت، کیفیت و تنوع محصولات کشاورزی را در مدت زمانی کوتاه افزایش دهد اجتناب ناپذیر کرده است.
انتهای پیام/ز
برچسب ها: موفقیت در ، کشاورزی ، صحیح
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.