سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سمنان/

برداشت بیش از 38 هزار تن پسته از باغ های استان سمنان

به دلیل واقع شدن شهرستان دامغان در مسیر تردد مسافران و زائران مشهد حدود 40 درصد پسته استان سمنان به صورت تازه خوری مصرف می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران سمنان، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان از برآورد برداشت بیش از 38 هزار تن پسته از باغ های بارور این استان خبر داد.

لطف الله رضایی گفت: در استان سمنان 15 هزار و 962 هکتار باغ پسته وجود دارد که حدود 12 هزار هکتار آن بارور و مابقی نهال است.

وی افزود: مهمترین ارقام پسته این استان را شامل عباسعلی، شاه پسند، خنجری، اکبری، احمد آقایی، کله قوچی و ... بیان . پیش بینی کرد: از هر هکتار باغ بارور به طور متوسط بیش از سه هزار و 200 کیلوگرم محصول برداشت شود.

رضایی بیان کرد: 70 درصد باغ های پسته احداثی استان سمنان از لحاظ رعایت اصول فنی در رده باغ های درجه یک هستند و برای استفاده بهینه از آب تاکنون در بیش از دو هزار و 800 هکتار از باغ های پسته سامانه های آبیاری تحت فشار (قطره‌ای) اجرا شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان یادآور شد: کار برداشت ارقام پیش رس شامل شاه پسند و بومی از نیمه دوم مرداد شروع شده است و برداشت ارقام دیررس تا اوایل آبان به پایان می رسد.

به دلیل واقع شدن دامغان در مسیر تردد مسافران و زائران مشهد حدود 40 درصد پسته استان به صورت تازه خوری مصرف می شود./ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.