سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

زنجان/

برداشت 25 هزار تن ذرت از مزارع سجاس‌رود

رئیس مرکز جهاد کشاورزی سجاس‌رود گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 25 هزار تن ذرت از سطح مزارع منطقه سجاس‌رود برداشت شود.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،علیرضا اسداللهی اظهار داشت: کشاورزان منطقه سجاس‌رود تا چند روز دیگر اقدام به برداشت محصول ذرت از سطح مزارع خود می‌کنند.

وی افزود: برداشت محصول ذرت در منطقه سجاس‌رود همه ساله به طور معمول از اواخر شهریورماه آغاز می‌شود و امسال نیز برداشت این محصول از 25 شهریورماه جاری آغاز خواهد شد.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی سجاس‌رود تصریح کرد: به کشاورزان منطقه سجاس‌رود توصیه می‌شود نهایتا تا 15 مهر ماه محصول ذرت خود را برداشت کنند چراکه پس از این زمان احتمال سرمازدگی ذرت وجود دارد.

این مسئول با اشاره به سطح زیر کشت ذرت طی سال جاری در منطقه سجاس‌رود بیان کرد: امسال در 500 هکتار از اراضی این منطقه ذرت کشت شده است.

اسداللهی همچنین به میزان برداشت ذرت در منطقه سجاس‌رود اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود 25 هزار تن ذرت از سطح مزارع این منطقه برداشت شود.

وی بیان داشت: عملکرد ذرت کشت شده طی سال جاری در منطقه سجاس‌رود 45 تا 50 تن در هکتار برآورد شده است.

رئیس مرکز جهاد کشاورزی سجاس‌رود با بیان اینکه «704» و «ماکسیما» بیشترین ارقام مورد استفاده کشاورزان این منطقه در کشت ذرت است، ادامه داد: قیمت ارقام مختلف ذرت طی سال جاری 400 تا 500 تومان خواهد بود.

این مسئول با اشاره به وجود 55 بهره‌بردار محصول ذرت طی سال جاری در منطقه سجاس‌رود اظهار کرد: در صورتی که برداشت این محصول در منطقه با سرما مواجه نشود از کیفیت مطلوبی برخوردار خواهد بود.

اسداللهی با اشاره به کاهش سطح زیر کشت ذرت امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل در منطقه سجاس‌رود اذعان داشت: افزایش قیمت محصول سیب زمینی در سال گذشته موجب گرایش بیشتر کشاورزان به کشت سیب زمینی در سال جاری شده و کاهش سطح زیر کشت ذرت در این منطقه را در پی داشته است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: کشاورزی ، ذرت ، زنجان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.