سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نشست آزاد شورای امنیت سازمان ملل /

دهقانی: جنایات رژیم صهیونیستی در باریکه غزه نباید بی‌پاسخ بماند

سفیر کشورمان در سازمان ملل درنشست آزاد شورای امنیت سازمان ملل یاد آور شد که در تهاجم وحشیانه اخیر رژیم صهیونیستی به سرزمین غزه 501 کودک بی گناه کشته و بیش از 3 هزار کودک مجرح شدند و باید عاملان این جنایت‌ها به مجازات برسند.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران، "حسین دهقانی" سفیر و سرپرست نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نیویورک روز دوشنبه با حضور در نشست آزاد شورای امنیت تحت عنوان : کودکان و جنگهای مسلحانه، به نمایندگی از جنبش عدم تعهد سخنانی ایراد کرد.
 
وی گفت که علیرغم تلاش‌های بین‌المللی متاسفانه کودکان هنوز قربانیان اصلی در جنگ‌ها و درگیری‌های مسلحانه به شمار می‌روند.
 
وی با اشاره به وضعیت کودکان در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اظهار داشت: بر اساس آمار سازمان ملل متحد؛ در جریان تهاجم اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه حداقل 501 کودک کشته و 3000 کودک زخمی شدند و حداقل 373 هزار کودک که شاهد این تهاجم وحشیانه بوده‌اند در حال حاضر شدیدا نیازمند خدمات روانپزشکی هستند.
 
دهقانی همچنین با اشاره به تخریب کامل 22 مدرسه و آسیب دیدگی 219 مدرسه دیگر در جریان حمله صهیونیست‌ها افزود : اعضای جنبش عدم تعهد این فرصت را مغتنم شمرده و از جامعه بین‌المللی می‌خواهند تا عاملان این جنایات در جریان تهاجم نظامی اخیر رژیم اسرائیل به غزه را به مجازات برسانند و به مصونیت رژیم صهیونیستی از مجازات پایان داده شود و عدالت برای قربانیان به اجرا دراید .
 
سفیر جمهوری اسلامی ایران همچنین به نمایندگی از طرف جنبش عدم تعهد خواستار احترام همه طرفین درگیری‌های مسلحانه به قوانین بین‌المللی مربوط به مصونیت شهروندان غیرنظامی و بویژه زنان و کودکان، مدارس، بیمارستان‌ها و نیروهای امدادگر سازمان ملل و سایر نهادهای بین‌المللی شد.
 
در نشست آزاد شورای امنیت سازمان ملل علاوه بر 15 عضو دائم این شورا، نمایندگان ویژه دبیرکل سازمان ملل و معاون مدیرکل سازمان یونسکو نمایندگان 63 کشور دیگر نیز حضور داشتند.
 
در این نشست مسئله استفاده ازکودکان در درگیری‌های مسلحانه و پیامدهای آن مورد بحث و بررسی قرارگرفت.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.