سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یزد/

هزينه 11 ميليارد ريالي برق رسانی روستاي تاريخي طامهر يزد

مدير عامل شركت توزيع نيروي برق استان يزد از هزينه 11 ميليارد ريالي برق رسانی روستاي تاريخي طامهر خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یزد؛ محمدرضا صحتي، مدير عامل شركت توزيع نيروي برق استان يزد، در آيين افتتاح پرژه برق رساني به روستاي طامهر در جمع مسوولين استاني و اهالي اين روستاي تاريخي، با اشاره به اينكه در حال حاضر همه روستاي بالاي 10خانوار در استان يزد از نعمت برق برخوردارند، افزود: بيشتر اين روستاها از طريق شبكه و تعدادي محدودي نيز با ديزل ژنراتور برقدار هستند.

وي نعمت برق را باعث رونق دامپروري و كشاورزي منظقه طامهر برشمرد و گفت: در پرژه برق رساني به اين روستا، 12 كيلومتر شبكه فشار متوسط، 10 كيلومتر تبديل شبكه تك سيم به سه سيمه، 500متر تبديل شبكه سيم به كابل خودنگهدار و يكدستگاه پست هوايي به ظرفيت 50 كيلوولت آمپر احداث شده است.

صحتي به شرايط سخت و دشوار برق رساني به اين روستا اشاره كرد و گفت: صعب العبور بودن و كوهستاني بودن مسير، شرايط زمستاني حاكم بر منطقه باعث شد چهار تيم مجهز پيمانكاري، پروژه مذكور را تا مرحله پاياني همراهي نمايند.

وي خاطرنشان كرد: براي برق رساني به اين روستا، اعتباري بالغ بر 11 ميليارد ريال هزينه شده است.

صحتي در بخش ديگري از سخنانش به تبديل 50 كيلومتر شبكه سيم به كابل، تعويض 200 اصله پايه بتوني در روستاهاي اله آباد و چرخاب زارچ با هزينه اي بالغ بر 2 ميليارد و 800 ميليون ريال اشاره كرد.

اين مقام مسوول در صنعت برق مهاجرت معكوس به روستاها و فعاليت جوانان در حوزه دامپروري و كشاورزي را نتيجه برق رساني به روستاها برشمرد و ابراز اميدواري كرد: با فراهم شدن شرايط رفاهي بيشتر در روستا، شاهد رونق اقتصادي در منطقه باشيم.ش
برچسب ها: برق رسانی ، روستا ، یزد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.