سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صفاتاج در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

سیاست هوشمندانه العبادی؛ به کارگیری افراد مورد تایید جریان‌های سیاسی/ ایجاد وحدت ملی برای حل و فصل منازعات سیاسی عراق

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: العبادی تلاش کرد از چهره‌هایی در دولت خود استفاده کند که مورد تایید بیشتر جریان‌های سیاسی از جمله شیعیان، اهل تسنن و کردها باشند.

"مجید صفاتاج" در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران گفت: یکی از ویژگی‌های بارزی که حیدرالعبادی در انتخاب افراد کابینه خود بر آن تاکید دارد مقبولیت اشخاص انتخابی در میان گروه‌ها و اقلیت‌های سیاسی است تا عراق را از بحران‌های زمان نخست وزیری نوری مالکی خارج کند و ثبات امنیتی و سیاسی را در این کشور حاکم سازد.

این کارشناس سیاست خارجی تصریح کرد: اصلی‌ترین هدف العبادی ایجاد دولت وحدت ملی است تا با حل و فصل منازعات سیاسی، عراق را از بحران حضور گروه‌های تروریستی در این کشور خارج کند.  
 
صفاتاج اظهار داشت:  العبادی تلاش کرد از چهره‌هایی در دولت خود استفاده کند که مورد تایید بیشتر جریان‌های سیاسی از جمله شیعیان، اهل تسنن و کردها باشند.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه العبادی با انتخاب افرادی هم‌چون "ابراهیم جعفری" که چهره‌ای مقبول در میان مردم عراق و حتی مقامات کشورهای خاورمیانه را دارا هستند به نظر می‌رسد سعی دارد با ایجاد همفکری و همدلی میان جناح‌های مختلف این کشور زمینه را برای انتخاب اکثریت افراد پیشنهادی در کابینه خود از سوی نمایندگان پارلمان آماده کند.  
 
این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: از سیاست‌های دیگر العبادی در انتخاب کابینه پیشنهادی می‌توان به قراردادن نام افرادی از تمامی گروه‌ها و اقوام بزرگ عراق در لیست منتخب خود اشاره کرد که دلیل چنین اقدام هوشمندانه‌ای از سوی وی پیشگیری از هر گونه اختلاف میان جناح‌ها در شرایط کنونی عراق است.

انتهای پیام/

برچسب ها: العبادی ، عراق ، داعش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.