سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کماندار اعزامی به اینچئون:

دختر 4 ساله‌ام را هفته‌ای چند ساعت می‌بینم/مربی کره‌ای به ما کاری ندارد

کماندار کامپوند بانوان که به خاطر ادوهای تیم ملی فرصت کمی برای دیدن خانواده‌ خود دارد می‌گوید: برای رسیدن به چیزهای بزرگ باید فداکاری‌های بزرگ انجام داد.

قاسم‌پور کماندار کامپوند بانوان در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران از شرایط تیم ملی کامپوند بانوان گفت: کار روی تیم ملی با برنامه‌ای حساب شده پیش می‌رود. کامپوندبازان ایران حرف‌های زیادی در سطح جهانی و آسیایی دارند. ما هم با جان و دل تمرین می‌کنیم تا باعث سربلندی کشور خود شویم.

وی که دختر چهار ساله‌ای هم دارد توضیح می‌دهد: شاید در طول هفته دو ساعت فرصت دیدن دخترم را داشته باشم، اما برای رسیدن به چیزهای بزرگ باید فداکاری‌های بزرگ انجام داد. من به عنوان ورزشکار برای سربلندی کشورم تلاش می‌کنم. فدراسیون هم برای تمرکز بیشتر روی اهداف تیم، اردوها را به صورت شبانه روزی تنظیم کرده است اما به لطف شجاعی،خانواده بازیکنان در روزهای تعطیل کنار آنها هستند. حتی زمانی که انزلی بودیم، همسرم به همراه دخترم به این شهر آمدند و فدراسیون هم با درک شرایط،‌ موقعیت اسکان آنها را فراهم کرد.

انتخاب نفرات کامپوند بانوان به سختی صورت گرفت. سکینه قاسم‌پور که در پایان سال 92 در ترکیب تیم ب قرار گرفته بود که اردوهای شبانه‌روزی نداشت. اما از اواخر فروردین برای گزینش دوباره وارد اردو شد. وی می‌گوید: هر هفته رکورد رسمی از ما می‌گرفتند تا پیشرفت هر نفر را بر اساس رکورد ثبت شده مقایسه کنند. سنجش اصلی هم در مسابقات جهانی چین، ترکیه و جایزه بزرگ آسیا در تایوان بود که رکوردی را برای عملکرد برون‌مرزی بازیکنان در نظر گرفته بودند. رقابت‌ بازیکنان هم در این میان واقعا زیاد بود.
 
** سرما عامل نرسیدن به تیم الف

بازیکن کامپوند بانوان دلیل خط خوردن خود از تیم الف در پایان سال 92 را توضیح داد: من در بین هشت نفر تیم ملی انتخاب شده بودم. در این میان یک مسابقه انتخابی گذاشتند چون فصل زمستان بود، دیر به مسابقه رسیدم . به همین دلیل هم خوب گرم نکرده بودم. هوا هم سرد و بارانی بود و عضلات دستم کشیده شد.

قاسم‌پور توضیح می‌دهد که در آن زمان با آسیب دیدگی کتفم مواجه بوده و پزشکان هم تیر زدن را ممنوع کرده بودند اما به زحمت تیر زده و در نهایت به تیم ب رسیده که فرصتی یک ماهه برای استراحت وی بعد از مصدومیت پدید آورد.

کماندار با تجربه تیم ملی از مسابقات برون‌مرزی می‌گوید: یک بار در قهرمانی آسیا سال گذشته شرکت کردم و در آخرین اعزام تیم به جایزه بزرگ آسیا هم حضور داشتم. شش نفر به این مسابقات اعزام شدیم که چهار بازیکن با بالاترین نمره برای اینچئون انتخاب شدند البته ملاک فقط این مسابقات نبود و عملکرد کلی بازیکن مدنظر قرار گرفت.
 
** کامپوند در مسافت 50 متر نتیجه نگرفت

قاسم‌پور از دلیل موفقیت‌های گذشته کامپوند توضیح داد: من یک بار از سال 85 تا 87 در اوج ورزشی ام تیر می‌زدم. در آن زمان مسافت مسابقات جهانی و آسیایی تنها 70 متر بود اما بعد از مدتی مسابقات در مسافت 50 متر برگزار می‌شد. در شروع مسافت 50 متر،‌ بازیکنان ما خوب درخشیدند تا سال 89 که کشورهای دیگر هم خود را با این شرایط تطبیق دادند. به این ترتیب در زمان مدال‌آوری بازیکنان ما تفاوتی در رکورد وجود نداشت و تغییرات مسافت به بازیکنان کمک کرد.
 
** ما ضعیف نشده‌ایم، بقیه قوی شده‌اند

وی از بحث ضعیف شدن کامپوند بانوان گفت: کامپوند بانوان ما ضعیف نشده است بلکه کشور کره جنوبی روی این رشته سرمایه‌گذاری کرده است. کره‌ای‌ها قبلا تنها روی ریکرو به عنوان رشته المپیکی و آسیایی سرمایه‌گذاری می کرد اما ورود کامپوند به بازی‌های آسیایی برای اولین بار در اینچئون مصوب شده و تیم میکس هم به المپیک ریو می‌رود. همین انگیزه‌ای برای کره و بقیه کشورها شد که روی این رشته سرمایه‌گذاری کنند. کره جنوبی قبلا به طور کلی رشته کامپوند نداشت.
 
** من هم ریکروی بودم

وی افزود: رقبای ما به خاطر نزدیک شدن کامپوند به المپیک تکان خورده‌اند. بسیاری از بازیکنان ریکرو به کامپوند آمدند چون کار سختی هم نیست. من هم سه ماه در رشته ریکرو بودم و بعد به کامپوند آمدم که به سرعت هم رکورد زدم. حالا تلاش همه به خصوص کره این است که چهار مدال طلای بانوان و آقایان را در تیر و کمان دریافت کنند. هند، تایوان و مالزی که در تیر و کمان مطرح نبودند هم برای مدال گرفتن می آیند.
 
قاسم پور اشاره می کند که رکورد بازیکنان ایران ارتقاء پیدا کرده اما حریفان هم بر همین اساس رشد کرده‌اند. در این میان کمیته المپیک هم بر اساس پیشرفت بازیکنان انتظار مدال دارد و فشاری روی بازیکنان نیست.
 
وی با اشاره به حضور روانشناس و ماساژور در تمرینات تیم ملی گفت: از فدراسیون به این خاطر تشکر می‌کنیم. در حال حاضر آبتین با تجربه المپیک به عنوان مربی بانوان و افشین بکایی در کنار کیارستمی با سابقه چهار المپیک به عنوان مدیر تیم‌های ملی در رأس کادر فنی ما قرار دارند. نگاه مربیان بیشتر روی اصلاح تکنیک و آمادگی ذهنی بازیکنان است.
 
**مربیان کره‌ای نقشی در کامپوند ندارند

نقش مربیان کره‌ای در تیم چیست؟ قاسم‌پور تأکید کرد: مربیان کره‌ای در رشته ریکرو هستند و در اینچئون هم به عنوان مربی در کنار ما نیستند بلکه به خاطر سابقه زندگی در شهر اینچئون به آنجا می‌آیند.
 
وی می گوید: شجاعی رئیس فدراسیون شخصا بر کار تیم و مربیان نظارت دارد و حتی در این مورد نظرسنجی می‌کند. وی حتی ریزنمرات من را کاملا می‌دانست و تمام مسائل فنی را تحت نظارت دارد. از طرفی کیارستمی در این ورزش خبره است وی از نظر تکنیک تیراندازی و روانشناسی ورزشی کمک زیادی برای تیم ما است و در بخش جانبازان معلولین هم بارها،‌ ورزشکاران خود را روی سکوی المپیک برده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کره ، تمرین ، سرمایه گذاری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.