سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز/

افتتاح نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی و سوغات در منطقه آزاد ارس

نمایشگاه و فروشگاه دائمی صنایع دستی منطقه آزاد ارس با حضور مدیرعامل و مسئولین این سازمان در مسیر جاده کلیسا و جنب پارک دورنا افتتاح شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ارس در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: برپایی نمایشگاه صنایع دستی با اقبال و استقبال گردشگران و اهالی منطقه همراه بوده است و در جذب و جلب رضایت مخاطبان، هنردوستان و مشتاقان به صنایع دستی موثر می باشد.

عرب باغی با اشاره به اینکه در این نمایشگاه هنرهای سنتی و صنایع دستی و سوغات منطقه عرضه می‌شود، افزود: آثار زیبا و متنوعی از انواع صنایع دستی در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است که درخور شان منطقه آزاد ارس می باشد.

وی برپایی نمایشگاه صنایع دستی و سوغات را تنها منحصر به محدوده منطقه آزاد ارس ندانست و اضافه کرد: صرف تولید این صنایع در سطح جلفا کافی نمی باشد و باید ضمن فرانگری بفکر صادرات نیز در این زمینه باشیم و لازمه تحقق این امر، داشتن تفکر اقتصادی و پایین آوردن قیمت تمام شده محصولات تولیدی است.

وی پس از مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع دستی و سوغات، از غرفه‌های مختلف بازدید کرد و ضمن آشنایی با هنرهای ارائه شده در نمایشگاه، با هنرمندان به گفت‌وگو پرداخت.

در ادامه بهرام سرمست معاون فرهنگی گردشگری منطقه آزاد ارس، هدف از آغاز فعالیت دائمی این نمایشگاه را تشکیل اتحادیه صنایع دستی منطقه آزاد ارس عنوان کرد و گفت: پیش از این هدف از تاسیس شرکتهای صنایع دستی صرفاً آموزش بود که خروجی مشخصی نداشت ولی اکنون علاوه بر آموزش بحث اشتغالزایی و کسب درآمد نیز مطرح است و هنرجویان زیادی از فعالیت در این حوزه استقبال کرده اند.

 وی افزود: ورود بخش خصوصی به این عرصه در جهت ایجاد یک حلقه واسطه ارتباطی در جهت صادرات، به ترویج و حمایت از صنایع دستی و اشاعه فرهنگ روی آوردن به صنایع دستی تاثیر زیادی دارد.

لازم به ذکر است در نمایشگاه دائمی صنایع دستی منطقه آزاد ارس، هنرهایی از جمله معرق چوب،منبت کاری، گره چینی، تابلو هنری، کتیبه‌های سفالی و سرامیک، ریزه‌کاری چوب،کاشی هفت رنگ، تراش سنگ‌های زینتی، نقاشی روی شیشه و سفال، قلم زنی، میناکاری، صنایع چوبی دست ساز و نیز عروسکی با نام نازلی و با لباس محلی جلفا، تولید و به نمایش گذاشته شده است.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.