سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اهداف اقتصاد مقاومتي در حوزه دانه هاي روغني و گياهان صنعتي

با هدف رسيدن به خوداتکايي در توليد روغن خوراکي ،سطح زير کشت محصول کلزا درکشور بيش از يک و نيم برابر افزايش مي يابد .

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران،مديرکل دفتر پنبه ،دانه هاي روغني و گياهان صنعتي وزارت جهاد کشاورزي گفت ؛ طرح افزايش سطح زير کشت کلزا در چهارچوب برنامه هاي راهبردي و اقتصاد مقاومتي اجرا مي‌شود و در قالب آن کشت اين محصول در سال زراعي جديد با بيش از 170 هزار هکتار افزايش به 270 هزار هکتار مي رسد.

وجداني‌فرد افزود ؛ با تفاهم نامه اي که با کشورهاي فرانسه و هند امضاء شده است اين محصول امسال در  مناطق گرمسيري و سردسيري کشور با استفاده از دانش جديد و بذر پرمحصول ، کشت خواهد شد.

وي،توليد شکر را از ديگر برنامه هاي راهبردي وزارت جهاد کشاورزي براي تامين امنيت غذايي نام برد و افزود ؛در اين زمينه نيز از امسال کشت چغندرقند پاييزه در مناطق گرمسيري پيش بيني شده که در حال حاضر کشت چغندر قند در 8 هزار و 500 هکتار از مناطق گرمسيري نخستين بار در دستور کار وزارت جهاد کشاورزي قرار گرفته است . 

مديرکل دفتر پنبه ،دانه هاي روغني و گياهان صنعتي وزارت جهاد کشاورزي اضافه کرد ؛ 80 رقم بذر جديد چغندر قند به چغندرکاران مناطق گرمسيري معرفي و تسهيلاتي براي خريد اين نوع بذور براي کشاورزان در نظر گرفته شده است.

 وجداني‌فرد تاکيد کرد : براي دستيابي به اهداف اقتصاد مقاومتي 11 برنامه راهبردي در 5 فصل در حوزه دانه هاي روغني و گياهان صنعتي طراحي شده که شامل 2 برنامه پشتيباني و 9 برنامه محصولي در جهت افزايش سطح زير کشت و توليد است.

انتهای پیام/
برچسب ها: دانه ، روغنی ، کشت ، تولید
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.