سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمدی‌مقدم در جمع خبرنگاران:

نیروی انتظامی ایستگاه آخر برخورد با بدحجابی/ تعارضی در سخنان رئیس‌جمهور و ناجا ندیده‌ام

فرمانده کل نیروهای انتظامی کشور گفت: نیروی انتظامی نافی کار دولت در زمینه اقدامات فرهنگی نیست در این زمینه تعارضی در سخنان رئیس‌جمهور و اقدامات ناجا ندیده‌ایم.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران؛ سردار اسماعیل احمدی مقدم در حاشیه نشست معاونین سیاسی امنیتی استانداری‌های سراسرکشور که صبح امروز در سالن پیامبراعظم وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران پیرامون این جلسه اظهار داشت: این جلسه همایش معاونین سیاسی امنیتی استانداری‌های سراسر کشور بود که مسئولین امنیتی کشور نیز حضور داشتند بیشترین حوزه همکاری با نیروی انتظامی به عنوان بازوی مهم شورای امنیت و شورای تامین کشور در برقراری امنیت داخلی و حفظ و ارتقای آن است که طبیعتا هماهنگ با آن‌ها در برنامه‌ها مهم بوده در این نشست نیز نکاتی از توانمندی‌های نیروی انتظامی یادآوری شد که باید در نگاه ملی ارتقا پیدا کند.
 
سردار احمدی‌مقدم درباره طرح عفاف و حجاب و برنامه‌های نیروی انتظامی گفت: رئیس‌جمهور در چارچوب قانون موضوع عفاف و حجاب را پیگیری می‌کند و این که وی اقدامات فرهنگی را از سایر اقدامات اولویت‌دار می‌داند شکی در آن نیست.
 
وی افزود: کار شایسته‌ای است که نخبگان و علما در زمینه عفاف و حجاب اظهارنظر می‌کنند و برنامه دارند چرا که مهمترین وظیفه آن‌ها فرهنگی است. نیروی انتظامی هم در چارچوب قانون وظیفه اش را انجام می‌دهد البته این وظیفه بدون هماهنگی با دولت و قوه قضاییه انجام نمی شود.
 
وی تاکید کرد: کار فرهنگی در واقع در درجه اول قرار دارد و نیروی انتظامی نافی کار دولت در زمینه فرهنگی نیست. اولویت نباید برخورد انتظامی باشد که البته در برخی موارد اجتناب ناپذیر است. البته ما در زمینه فرهنگی تعارضی در سخنان رئیس‌جمهور و اقدامات ناجا ندیده‌ایم چرا که نیروی انتظامی باید ایستگاه آخر برخورد با مسئله حجاب باشد.

فرمانده نیروی انتظامی کشور در پاسخ به این سوال که پیش نویس طرح حمایت از آمران به معروف و نهی از منکر در کمیسیون فرهنگی مجلس در حال تهیه است اقدامات شما چیست آیا در این جلسات حضور دارید گفت: معمولا در این جلسات از نیروی انتظامی هم دعوت می‌شود ما از این طرح حمایت می‌کنیم روحیه امر به معروف و نهی از منکر به عنوان یک وظیفه عمومی نباید در کشور تضعیف شود.  
 
سردار احمدی مقدم درباره اقدامات نیروی انتظامی در امنیت مرزهای کشور گفت: اخیرا در تأمین امنیت کشور عراق به ویژه منطقه آمرلی اقدامات مناسبی انجام شده و نوید آن را می‌دهد که گروه‌های تروریستی همانند داعش از مرزهای ما دور شده‌اند و هیچ نشانه‌ای از حضور آنها در مرزها وجود ندارد چه برسد به داخل کشور.  
 
وی درباره شایعاتی همچون جمع‌آوری منابع مالی برای داعش از سوی برخی در کشور اظهار داشت: طبیعی است که هر جریانی در آشکار و خفا دست به اقداماتی بزند و هوادارانی داشته باشد درغرب و شرق با چنین مسئله‌ای مواجه نشده‌ایم اما در مناطق کردنشین موصل و کرکوک شاهد موج همراهی مردم در جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای آوارگان آنجا بوده‌ایم.  
 
سردار احمدی مقدم اضافه کرد: ممکن است افرادی انگشت شمار فریب افکار داعش را خورده باشند اما عددی نیست که امنیت کشور را مختل کند از این نکته هم چشم پوشی نمی‌کنیم که موج داعش بسیار بزرگ است از طرفی هم نگران نیستیم چرا که دستگاه امنیتی ما هوشیاری لازم را دارد.  
 
فرمانده نیروی انتظامی کشور گروهک تروریستی داعش را گروهکی وحشی توصیف کرد و گفت: خانواده‌هایی از جذب فرزندان خود به این گروهک تروریستی اطلاع می‌دهند اما جای نگرانی نیست نیروهای انتظامی آمادگی کامل دارند و اساسا داعش و هیچ گروه تروریستی دیگری در حدی نیست که امنیت جمهوری اسلامی را به خطر بیندازد.
 
سردار احمدی مقدم افزود: اهل تسنن کشور که عمدتا شاخه‌ای مذهبی هستند قرابتی با تکفیری‌ها ندارند در شرق کشور هم علما اعلام برائت کردند بنابراین نگرانی در این زمینه وجود ندارد.  
 
وی خاطر نشان کرد: افکار تندی وجود دارد که ممکن است طرفدار این گروه باشند اما آنقدری نیست که نگران باشیم علمای شیعه برای معرفی گروه‌های تفکیری و محکومیت آنها باید فعالیت بیشتری کنند چرا که این گروه چهره اسلام را تخریب می‌کنند و علما باید در این زمینه نگرانی‌های خود را ابراز کنند. 

انتهای پیام/
برچسب ها: فرمانده ، عفاف ، حجاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.