سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

احمد شاکری:

تفاهم بی مبنا با کانون نویسندگان فرهنگ را به چالش می کشد

تفاهم بی مبنا با کانون نویسندگان در قالب خطای راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در امر مواجهه با طرح مبحث این کانون، فضای فرهنگ کشور را با چالش مواجه می‌کند.

احمد شاکری، نویسنده در گفتگو با خبرنگار ادبیات باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه امروزه سوال اصلی مطرح در زمینه‌ی چگونگی برخورد با کانون منحله‌ی نویسندگان طرح پرسشی با محوریت چرایی موضع گیری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مقابل این کانون است افزود: در حال حاضر اعضای سابق و امروز کانون نویسندگان، موضع گیری آن‌ها درباره‌ی انقلاب و دفاع مقدس و توافق و وابستگی فکری آن‌ها به غرب به قطعیت رسیده است.
 
وی ادامه داد: لذا با توجه به آن‌چه تا به حال در مورد کانون منحله‌ی نویسندگان برای ما به قطعیت رسیده، با وجود غیر قانونی بودن این کار کانون، حکم انحلال آن همچنان به وقت خود باقی است.
 
شاکری در ادامه‌ی سخنانش، نشناختن ماهیت کانون منحله‌ی نویسندگان  یا تفاهم بی مبنا با اعضا، در حال حاضر آن را خطای راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دانست و گفت: این خطای راهبردی فضای فرهنگی کشور را با چالش مواجه می‌کند، زیرا در صورت تغییر هویت اعضای کانون  بن مایه‌ی اصلی آن همچنان حفظ می‌شود.
 
این نویسنده تاکید کرد: در صورت تغییر بنیان فکری کانون نویسندگان دیگر چنین کانونی وجود نخواهد داشت.
 
شکاری به ثبت موضع کانون نویسندگان در مقابل دفاع مقدس اشاره کرد و اظهار داشت: اعضای این کانون معتقدند که جمهوری اسلامی در زمینه‌ی تحمیل جنگ از سوی عراق به کشور ما مقصر بوده است، بنابراین جلب نظرات شبه روشنفکران که از بدو استقرار تیم جدید در وزارت خانه‌ی فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان یکی از اهداف این وزارت خانه مطرح شده، نه تنها فضای فرهنگی کشور را باز نمی‌کند، بلکه فضا را برای نیروهای متعهد به گونه‌ای غبار آلود می‌کند که نمی‌توانند به کار خود ادامه بدهند.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.