سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هفته نامه تایم:

علت پیوستن شمار فزاینده غربی‌ها به "داعش" چیست؟

پایگاه اینترنتی هفته‌نامه تایم در گزارشی به علل ملحق شدن شمار فزاینده غربی‌ها به داعش پرداخت.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، هفته‌نامه تایم نوشت: پس از انتشار تصاویر ویدئویی از سربریدن و اعدام گروهی افراد به دست اعضای داعش، رفتارها و رویکرد وحشیانه و خشونت آمیز این گروه بیش از پیش آشکار شد. این در حالی است که تحلیلگران می گویند داعش شمار فزاینده ای از جنگجویان خارجی را از غرب جذب خود کرده است. اما علت اینکه شمار زیادی از غربی ها به جنگجویان داعش پیوسته اند چیست؟

به گفته "جاشوا لاندیس"، کارشناس سوری دانشگاه اوکلاهما، یکی از دلایل این است که داعش بر خلاف گروههای تروریستی دیگر همچون القاعده از عضویت اتباع خارجی در گروه خود بسیار استقبال می‌کند. 

تایم نوشت: در این میان رسانه های اجتماعی نیز نقش بسزایی در روی آوردن غربی‌ها به داعش دارند. 

داعش پیام خود را - به هر دو زبان عربی و انگلیسی - در صفحات خود در توییتر و فیس بوک- که در دسترس همه کاربران اینترنت قرار دارد- ترویج می دهد. به گفته کارشناسان، داعش با پخش تصاویر ویدئویی تبلیغاتی، پروپاگاندای رسانه‌ای گسترده‌ای به راه انداخته است. 

"ماتیو لویت"، مدیر بخش اطلاعاتی و مبارزه با تروریسم مؤسسه سیاست شرق نزدیک واشنگتن گفت: برای بسیاری از افرادی که هدف خاصی را دنبال نمی کنند و دچار بی هویتی هستند، پیام داعش شنیدنی است.
 
بر اساس برآورد وزارت امور خارجه آمریکا ، حدود 12 هزار خارجی از دست کم 50 کشور جهان برای جنگ در کنار گروههای مختلف از جمله داعش به سوریه سفر کرده اند. ماری هارف، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در گفتگو با شبکه سی ان ان اعلام کرد مقامات شمار آمریکایی هایی را که در کنار گروههای تروریستی مستقر در سوریه مبارزه می کنند، بین دهها تا 100 نفر تخمین زده‌اند.



انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.