سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رودهن/

بسیاری از مدارس دماوند قدمتی 70 ساله دارند

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند گفت: متاسفانه بسیاری از مدارس شهرستان دماوند فرسوده شده و قدمت برخی از آن‌ ها به بیش از 70 سال می ‌رسد.

محمد رضا مشهدی ‌عباسی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن اظهار داشت: مدرسه علیجانی یکی از این مدرسه ‌های فرسوده در دماوند بود، به خاطر نگرانی که برای این مدرسه وجود داشت، دانش ‌آموزان را به مدرسه شهید احمد ابراهیمی انتقال دادیم و از این رو، با پیگیری‌ هایی که صورت گرفت، حاج عباس اسماعیلی به عنوان خیر تخریب و نوسازی مدرسه علیجانی را پذیرفت.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با توجه به وعده ‌های خیران، این پروژه را با عنایت به تغییر ساختار در سال تحصیلی آینده به بهره‌ برداری برسانیم و مشکلی برای منطقه وجود نداشته باشد.

مشهدی ‌عباسی افزود: 35 مدرسه در شهرستان دماوند باید تخریب و نوسازی شود، از گذشته تاکنون 17 مورد مدرسه خیری در دماوند نوساز شده است؛ به دلیل اینکه منطقه دماوند بسیار پراکنده است، همه مدارس فرسوده باید تخریب و نوسازی شوند.

رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان دماوند تصریح کرد: با اخذ مجوز از ادارات کل نوسازی و آموزش و پرورش استان تهران، چند باب از مدارس تخریب و بازسازی می ‌شود، با توجه به تغییر سند تحول بنیادین، پروژه‌ های دماوند و آبسرد باید تا پایان سال 95 به اتمام برسد و قابل بهره‌ برداری باشد تا با مشکل مواجه نشویم.

وی ادامه داد: کمبود فضا در مقاطع‌ مختلف تحصیلی در آبسرد وجود داشت که با همکاری مدیران مدارس منطقه آبسرد، مشکل تراکم در این دو شهر به وجود نیامد؛ اما با شکل ‌گیری تغییر ساختار، باید تا پایان سال 95 مدرسه‌ های جدید را در این دو منطقه داشته باشیم و مدارس به خوبی ساماندهی شوند.

مشهدی‌ عباسی اضافه کرد: حاج عباس اسماعیلی نیز تخریب و نوسازی مدرسه علیجانی را پذیرفته است، همچنین مدرسه آبسرد نیز قرار است توسط شهرداری و شورای اسلامی شهر آبسرد تخریب و نوسازی شود و امیدواریم شاهد این باشیم که با پیگیری ‌هایی که صورت می ‌گیرد، هر چه سریع ‌تر مدارس را تحویل بگیریم.

برچسب ها: مدارس ، دماوند ، تخریب ، نوسازی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.