سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر کمیسیون افتا:

استفاده از فناوری‌های بومی در صنعت ایرانی ضروری است

صالحی با اشاره به اینکه اگر توجه کافی به توان داخلی وجود داشته و حمایت‌هایی نظیر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان توسعه یابد، گفت: می‌توان به آسانی به صادرات موفقیت آمیز این قبیل محصولات نیز امید داشت.

علیرضا صالحی دبیر کمیسیون افتا سازمان نظام صنفی رایانه‌ای استان تهران در گفتگو با خبرنگار اورژانس IT باشگاه خبرنگاران بیان داشت: ارتباط بین دانشگاه و صنعت از جمله موضوعات قدیمی و تا حدی کلیشه‌ای است که هر از گاهی به آن پرداخته می‌شود. اما اینکه تا چه میزان توانسته‌ایم از فناوری‌های نوین و بومی در تولید محصولات فناورانه استفاده کنیم، موضوعی است که هرگز کهنه نمی‌شود. 

وی افزود: فناوری اطلاعات و ارتباطات به دلیل ذات آنکه همراه با تحولات بسیار سریع است از یک سو و دانش و تخصص متخصصان ایرانی از سوی دیگر می‌تواند یکی از محل‌های بروز و ثبوت استفاده از فناوری‌های بومی در صنعت ایرانی باشد. 

به گفته وی حوزه امنیت فناوری اطلاعات و حوزه نرم افزارهای بانکی، دو زمینه‌ای هستند که به دلیل حساسیت‌های خاص، دانش و فناوری بومی توانسته‌اند خود را به عرصه ظهور برسانند.

 دبیر کمیسیون افتا خاطرنشان ساخت: تعداد نرم افزار‌ها و سخت افزارهایی که در حوزه افتا (امنیت فضای تولید و تبادل اطلاعات) متکی بر دانش بومی در حال حاضر مشغول ارائه سرویس هستند، خود گواهی بر این موضوع است. 

صالحی اذعان داشت: نرم افزارهای خاص بانکی که سال هاست بر پایه توان متخصصان و کار‌شناسان داخلی بالنده شده و در صنعت بانکداری کشور فعال هستند نشان از توان و پتانسیل بالای ایران در توسعه فناوری‌های بومی دارد.



انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.