سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بررسی تاثیر سموم کشاورزی بر میوه‌ها در برنامه سیمای آبادی

برنامه سیمای آبادی این هفته بررسی سموم کشاورزی بر میوه‌های، راه‌های بهروری از محصولات کشاورزی را در دستور کار دارد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه یک سیما، برنامه سیمای آبادی روز شنبه که ساعت 17:10 از شبکه یک پخش می شود درباره ترویج کشاورزی است. در این برنامه می بینیم از سوی جهاد کشاورزی طرحی راه اندازی شده است که بر اساس آن بهره برداران کشاورز در مزرعه ها حاضر شده وسئوالات خود را در خصوص کشاورزی از کارشناسان حاضر در مزارع  مطرح می‌کنند.

در واقع با این طرح جهاد کشاورزی سعی دارد روش طرح عملی موضوع در مزرعه را اجرا و کلاس های ترویج کشاورزی را برای آموزش بهره برداران درسطح استان گیلان اجرا کند.

برنامه روز یک شنبه میان برنامه ای 5 دقیقه ای به نام گوش به زنگ است که به صورت انیمیشنی تولید شده که موضوع آن جلوگیری از آنفلوانزای فوق حاد طیور در مرغداری ها است که روش هایی را به مرغداران در نحوه تشخیص این بیماری در طیور می‌دهد.

برنامه روز دوشنبه سیمای آبادی با موضوع معرفی اتحادیه دامداران قزوین که به عنوان اتحادیه نمونه کشوری شناخته شده است پخش می شود . این نوع دامداری یکی از پیشرفته ترین اتحادیه های دامداری کشور به شمار میرود که  از آزمایشگا هایی با تجهیزات کامل برخوردار است.

استفاده صحیح از سموم شیمیایی موضوع برنامه روز سه شنبه سیمای آبادی است . با توجه به این که باغداران ما اکثرا آگاهی لازم را از استفاده صحیح و مقدار مناسب از سموم شیمیایی را ندارند وگاهی از آن بی رویه استفاده میکنند و همچنین باعث مسمومیت خود کشاورز و از بین رفتن  حشرات مفید نیز می شود برنامه سیمای آبادی از کارشناسان روش صحیح استفاده از سموم کشاورزی را به باغداران  آموزش می‌دهد.

برنامه روز چهارشنبه سیمای آبادی هم که به صورت زنده پخش می شود درباره فعالیت های شبکه  تلویزیونی بازار درباره کشاورزی است که به تازگی برنامه ای به نام مجله ی کشاورزی را در دستور کار شبکه قرار داده است.

برنامه سیمای آبادی کاری از گروه جهاد شبکه یک سیما است که از شنبه تا چهارشنبه هر روز ساعت 17:10 از شبکه اول سیما پخش می‌شود.


انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.