سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاصی/ ريز و درشت در مورد حواشی زندگی مدافع بارسا + اینفوگرافی

جرارد پیکه برنابئو در یک خانواده ثروتمند کاتالانی بزرگ شده است. پدر وی یک وکیل و مادرش مدیر یک موسسه پزشکی بود . پدربزرگ وی یعنی آمادور برنابئو نیز معاون سابق رییس جمهور بارسلوناست.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "پیکه" کار خود را در تیم جوانان بارسلونا به عنوان هافبک چپ پا آغاز کرد . ولی قبل از این که اولین قرارداد حرفه ای خود را با باشگاه امضا کند تصمیم گرفت که به منچستر بپیوندد . اما طرف او در لیگ برتر به علت جوان بودن بیش از حد او حاضر به پرداخت هزینه به پیکه نشد و با وی قرارداد حرفه ای نبست .


جرارد در سال ۲۰۰۴ پس از پیوستن به منچستر، تیم بارسلونا را برای مدت ۴ سال ترک کرد . (قبل از حضور گواردیولا به عنوان سرمربی تیم )

در ۲۷ می ۲۰۰۸ پیکه با یک قرارداد ۴ ساله به بارسلونا پیوست . او شادی خود را از امضای دوباره قرارداد با تیم دوران جوانی اش ابراز کرد. اگرچه وی اظهار داشت که از طلسم خود در منچستر لذت می برد . وی در مصاحبه ای اعلام کرد : « من بسیار خوشحالم که برگشتم. من فکرنمی کردم که بازهم بتوانم این جا باشم ولی این برای من بسیار خوب است . منچستر باشگاه بزرگ و خوبی است و من از پیروزی های خود در آنجا لذت بردم . بازی با بازیکنان کلاس جهانی بسیار به من کمک کرد و حالا من میخواهم که این را در بارسلونا ادامه بدهم.»

پیکه یکی از ۴ بازیکنی است که موفق به کسب جام لیگ قهرمانان در دوسال متوالی به همراه تیم های مختلف شده است . ۳ بازیکن دیگر عبارتند از : مارسل دزایی - پائلو سوزا و ساموئل اتوئو .

پیکه همچنین به تیم ملی اسپانیا پیوست و اولین بازی و نمایش خود را در ۱۱ فوریه ۲۰۰۹ انجام داد و در سال ۲۰۱۰ او برای این تیم ۲۴ بازی انجام داد و ۴ گل نیز به ثمر رساند .

او همیشه در تیم اسپانیا حاضر بوده است . تیمی که در جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقا برای اولین بار موفق به کسب مقام قهرمانی جهان شد .

در ۲۲ ژانویه ۲۰۱۳ اولین فرزند وی به نام «میلان» به‌دنیا آمد.

اخیرا شایعاتی مبنی بر جدایی "شکیرا" و "جرارد پیکه" از یکدیگر منتشر شد که بار دیگر جنجال های مربوط به این حرف و حدیث ها،  زندگی ورزشی مدافع بارسلونا را به خطر انداخت. با وجود این شکیرا در اظهار نظری در این رابطه جدایی خود از پیکه را تکذیب کرد.




انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.