سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سراج در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل بازرسی استان تهران خبرداد

ثبت 2 هزار و 527 تخلف اداری در دستگاه‌های اجرایی کشور

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: از مسئولین اجرایی تقاضا دارم که در خصوص املاک دولتی حساسیت داشته باشند تا در این زمینه کمتر شاهد دست‌درازی از سوی متخلفین باشیم.

به گزارش خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، "ناصر سراج" در مراسم تودیع و معارفه مدیر کل بازرسی استان تهران که صبح امروز در سازمان بازرسی کل کشور برگزار شد اظهار داشت: با توجه به کمبود نیرو و امکانات و بودجه ناچیزی که وجود داشت آقای راشد هم در بحث سخت افزاری و هم در نرم افزاری موفق بود و من اعتقاد داشتم کسی که باید جایگزین وی شود باید بتواند به خوبی فعالیت کند و لذا آیت‌الله لاریجانی موافقت کردند که آقای فرهادی به سمت مدیر کل بازرسی تهران منصوب شود و کارهای نیمه کاره را به اتمام برسانند.
 
وی ادامه داد: اصل 174 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دو وظیفه برای سازمان بازرسی تعیین کرده است که حکم اجرای امور و اجرای صحیح قانون از اهم آن است.
 
سراج افزود: برخی افراد فرصت طلب زمین‌های متعلق به دولت را در روستاهای دیگر به نام افراد سند می‌زنند و دولت از این موضوع اطلاع ندارد که تعدادی از آن‌ها را ما متوجه شدیم و سند آن‌ها را باطل کرده‌ایم.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: از مسئولین اجرایی تقاضا دارم که در خصوص املاک دولتی حساسیت داشته باشند تا در این زمینه کمتر شاهد دست‌درازی از سوی متخلفین باشیم.  
 
سراج افزود: ما سامانه‌ای تعریف کرده‌ایم که مردم در آن نابه‌سامانی‌ها، خروج از قانون و تصرفات غیرقانونی را به ما اعلام می‌کنند و این در حالی است که در سال گذشته حدود 60 هزار شکایت داشتیم که بیش از 90 درصد آن به منصه اجرا رسیده است.  
 
وی تصریح کرد: در رابطه با آمبوزمان سعی کرده‌ایم که با کشورهای عراق، کویت، کره جنوبی و دانمارک رابطه ایجاد کنیم چرا که کشور ما عضو موسس آمبوزمان آسیایی است.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور به سفر اخیر خود در دانمارک اشاره کرد و تصریح کرد: دانمارک از سال 1741 تا 1930 یعنی بعد از جنگ جهانی دوم شاهد فسادهایی بود که طی آن مقامات و کارکنان دولت متهم به تقلب شدند و وقتی از آلمان که متعلق به دانمارک بود از دست آن‌ها رفت و مردم به سمت اموال و املاک دولتی دست درازی کردند.
 
وی ادامه داد: با این وجود دانمارک توانسته است رتبه اول را از نظر پاکی به خود اختصاص دهد به طوری که دادستان این کشور به بنده گفت که طی 11 سال تنها 82 مورد تخلف داشتیم و بزرگترین فساد دانمارک 13 هزار یورو بوده است که به اندازه یک ماه حقوق دادستان این کشور است.  
 
سراج تصریح کرد: تعداد پرونده‌های سازمان بازرسی 9 هزار و742 که 18 هزار و 842 مورد پیشنهادات به دستگاه‌ها بوده است و تعداد تخلفات اداری شناسایی شده در دستگاه‌های اجرایی کشور 2 هزار و 527 مورد و هم چنین تخلفات کیفری شناسایی شده 815 مورد بوده است.  
 
وی افزود: آمار شکایات به سازمان بازرسی در سال 91، 36 هزار و 696 مورد و تعداد اعلامات 23 هزار بوده است و در سال 92، 27 هزار و 248 شکایت و 37 هزار و 471 اعلامات داشته‌ایم.
 
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در پایان خاطر نشان کرد: 894 میلیارد تومان از وصول مطالبات به خزانه واریز شده و هزار و 190 میلیارد تومان برای جلوگیری از تضعیف بیت‌المال و 9 هزار و 35 هکتار برای رفع تصرفات و تخریبات اراضی بوده است. 

انتهای پیام/
برچسب ها: سازمان ، بازرسی ، کشور
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.