سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفتگو با شبکه فاکس نیوز؛

سناتور راند پل: اوباما مسئول تقويت داعش در سوريه است

سناتور آمریکایی اعلام کرد رئیس جمهور آمریکا با حمایت معارضان سوری زمینه را برای تقویت گروه تروریستی داعش در سوریه فراهم کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری ریانووستی، "راند پل "، سناتور ایالت کنتاکی آمریکا اعلام کرد" باراک اوباما" ، رئیس جمهور آمریکا با حمایت از معارضان و مخالفان سوری، زمینه را برای تقویت گروه داعش در سوریه فراهم کرد.
 
راند پل در گفتگو با شبکه تلویزیونی "فاکس نیوز" گفت: "این شبه نظامیان تنها به این دلیل توانستند بخش های گسترده ای از خاک سوریه و عراق را تصرف کنند که خودشان و دیگر گروههای وابسته به آنها ، از آمریکا ، عربستان ، کویت و قطر سلاح دریافت کردند."

این سناتور آمریکایی گفت:" بنابراین، در واقع ما  وضعیت زیان بار و آشفته ای ایجاد کرده ایم که شورشیان از آن به نفع خود استفاده کردند. "

این سناتور جمهوریخواه تصریح کرد:" آمریکا مسئول تهدیدی که داعش ایجاد کرده است نیست، و تنها مقصر در این خصوص اوباماست. "

پل راند همچنین از رئیس جمهور آمریکا به علت نداشتن تفکر راهبردی دقیق که به اتخاذ تصمیمات غیرعاقلانه در زمینه سیاست خارجی منجر شد، انتقاد کرد. وی گفت برای مثال، مشارکت آمریکا در جنگ داخلی لیبی در سال 2011، " گروههای جهادگرا را بیش از پیش تقویت کرد" و موجب کاهش امنیت در جهان شد. 

سناتور پل راند افزود در حال حاضر لیبی " محل امنی" برای دسترسی به سلاح و آموزش تروریست ها است  و سوریه " به سرزمین رؤیایی جهادگرایان تبدیل شده است."
 
وی همچنین در مقاله ای در هفته نامه تایم نوشت:" امروزه، گروههای تروریستی بیشتری  در جهان در مقایسه با قبل از حوادث یازده سپتامبر وجود دارند که مهم ترین آنها داعش است" و این وضعیت نتیجه مستقیم سیاست خارجی اوباماست. 

این سناتور آمریکایی از اوباما به خاطر تردید زیاد در واکنش به تهدید داعش انتقاد کرد و گفت این گروه تروریستی - که تهدید چشمگیری برای آمریکا و متحدانش محسوب می شود- باید ریشه کن شود. وی تاکید کرد:" اوباما باید قاطعانه تر و قویتر در مقابل داعش عمل می کرد."

وی گفت راهبرد لازم برای نابودی گروه داعش باید شامل حملات هوایی آمریکا علیه اهداف این گروه در هر دو کشور عراق و سوریه، تامین تسلیحاتی نیروهای کُرد و تقویت سامانه ضدموشکی گنبد آهنین اسرائیل باشد. 

سناتور پل راند تصریح کرد نظام مهاجرتی آمریکا نیز باید به گونه ای بهبود یابد که شبه نظامیان نتوانند از طریق خلل و فرج موجود در مرز به خاک آمریکا نفوذ کنند. 

وی با تاکید بر اینکه هر گونه مشارکت آمریکا در مبارزه با داعش باید با موافقت کنگره انجام  شود، به رئیس جمهور درباره هر گونه اقدام یک جانبه هشدار داد. 

سناتور پل راند گفت اگر خودش رئیس جمهور آمریکا بود در کنگره حضور می یافت و پیشنهاد جنگ می داد. وی افزود آمریکا باید از خود دفاع کند، " اما هر گونه اقدام ما برای دفاع از خود باید در چارچوب قانون اساسی صورت گیرد."

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.