سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز ساخت نخستین بیمارستان فوق تخصصی سلول درمانی ایران و پژوهشگاه رویان

ساخت نخستین بیمارستان فوق تخصصی سلول درمانی ایران و پژوهشگاه رویان امروز با حضور شهردار تهران و برخی از مسئولان شهری آغاز شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، همزمان با ولادت امام رضا (ع) مراسم امضای تفاهم نامه همکاری و آغاز عملیات ساخت نخستین بیمارستان تخصصی سلول درمانی ایران و پژوهشگاه رویان که در نوع خود در خاورمیانه بی‌نظیر است پیش از ظهر امروز با حضور شهردار تهران ، حجت الاسلام و المسلمین محمدی رئیس سازمان اوقاف و طیبی رئیس جهاد دانشگاهی برگزار شد.

پروژه احداث مجتمع درمانی تحقیقاتی و آموزشی رویان از فروردین ماه سال 93 به همت نهاد‌هایی همچون پژوهشگاه رویان ، شهرداری تهران و سازمان اوقاف و امور خیریه در مرحله طراحی قرار گرفت.

درحالی که سازمان مهندسی و عمران شهر تهران کارفرمای این پروژه است، زمین 15 هزار متر مربعی پروژه واقع در ضلع شرقی بزرگراه شهید باقری توسط سازمان اوقاف و امور خیریه اهدا شده و پژوهشگاه رویان بهره‌بردار این پروژه خواهد بود.

طراحی مجتمع درمانی، تحقیقاتی و آموزشی رویان متعاقب بازدید از معتبرترین مراکز تحقیقاتی دنیا و با در نظر گرفتن روشها ، امکانات و شیوه بهره برداری پژوهشگاه رویان از این مجموعه عظیم صورت گرفته است.

مجموعه‌ای که قرار است بر فعالیت‌هایی همچون سلول درمانی، درمان ناباروری و تحقیقات مرتبط با این موضوعات متمرکز شود.

مساحت کلی این مجتمع که شامل یک بیمارستان 324 تختخوابی و یک مرکز تحقیقات و تحصیلات تکمیلی است بالغ بر 140 هزار متر مربع خواهد بود.

*بیمارستان 324 تختخوابی

مساحت بیمارستان طراحی شده در مجتمع درمانی ، تحقیقاتی و آموزشی رویان که مرکز 324 تختخوابی است به 70 هزار متر مربع می رسد.

ساختمان این بیمارستان دارای 13 طبقه روی زمین و سه طبقه در تراز منهای یک خواهد بود.

بیمارستان رویان علاوه بر بخش مربوط به درمان ناباروری از شش بخش مختلف دیگر برخوردار است که از آن جمله می‌توان به بخش پیوند مغز و استخوان به صورت سرپایی و بستری اشاره کرد.

همچنین یک طبقه از این مرکز درمانی به تولید کلینیکال سلول جهت درمان بیماران اختصاص یافته است.

*مرکز تحقیقات و تسهیلات تکمیلی رویان

ساختمان 20 طبقه مرکز تحقیقات و تسهیلات تکمیلی رویان 75هزار متر مربع مساحت دارد و از 3 پژوهشگاه سلول، ناباروری و مهندسی سلول تشکل شده است.

قرار است در کنار این پژوهشگاه‌ها بخشهای دیگری نظیر بخش تحقیقات روی حیوانات ، کتابخانه و واحد آموزش تحصیلات تکمیلی، فعالیتهای تحقیقاتی و آموزشی این مرکز را پشتیبانی کنند.

مرکز همایشهای تخصصی شامل سالنی با گنجایش 750 نفر نیز در کنار ساختمان مرکز تحقیقات و تحصیلات تکمیلی رویان احداث می‌شود تا امکان برگزاری همایشهای علمی در این مجتمع عظیم فراهم شود.

انتهای پیام/
برچسب ها: نوع ، ساخت ، رئیس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.