سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دیدار رئیس جمهور یمن با معاون رئیس جمهور آمریکا

رئیس جمهوری یمن روزگذشته با معاون رئیس جمهوری آمریکا در امور امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم دیدار کرد.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل  از خبرگزاری دولتی یمن(سبأ) ،" عبد ربه منصورهادی" رئیس جمهوری یمن روز گذشته با "لیزا موناکو " معاون  رئیس جمهوری آمریکا در امور امنیت داخلی و مبارزه با تروریسم دیدار کرد و وی را در جریان تحولاتی که صنعاء پایتخت یمن و اطراف آن، در سایه اعتراضات حوثی‌ها شاهد آن است قرار داد.

به گزارش این خبرگزاری، رئیس جمهوری یمن در این دیدار، دستیار رئیس جمهوری آمریکا را در جریان تحولات مرحله انتقالی که براساس طرح خلیجی و راهکارهای اجرایی آن و نیز دشواریی هایی که اجرایی کردن آن همراه خود دارد ونیز چالش های سیاسی و اقتصادی و امنیتی که یمن با آن روبروست قرار داد.

در این دیدار، که "متیو لوتر"، سفیر آمریکا در صنعا نیزحضور داشت، دستیار رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به عمق روابط بین دوکشور از تلاشهای رئیس جمهوری یمن برای حل بحران یمن تقدیر کرد و اعلام نمود: مرحله انتقالی، دستاوردهای بسیاری را در راه خروج یمن از بحران به ارمغان آورده است.


وی گفت: آمریکا و جامعه جهانی تجمعات حوثی‌ها را که موجب برهم زدن امنیت و ثبات می‌گردد را محکوم میکند.

وی گفت: واشنگتن موضع مخالفی خود را با این کارها، به حوثی‌ها رسانده است.

دستیار رئیس جمهوری آمریکا با تأکید بر ضرورت دور نگاه داشتن یمن از مشکلات پی درپی و رسیدن یمن به امنیت گفت: روش‌های دموکراتیک برای هرفردی که خواسته ‌هایی داشته باشد وجود دارد تا آن را بصورت قانونی ارائه دهد و به روشهای خشونت آمیزمتوسل نگردد.

وی بار دیگرتأکید کرد که آمریکا در کنار یمن خواهد بود تا مرحله انتقالی بصورت کامل و موفقیت آمیز به انجام برسد.

انتهای پیام/
    

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.