سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

کاهش 17 درصدی تصادفات فوتی در آذربایجان غربی

رئیس پلیس‌راه استان آذربایجان غربی گفت: در 4 ماه نخست امسال تصادفات فوتی در استان از 17 درصد کاهش برخوردار بوده است.

عباس فرمانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار کرد: تعداد تصادفات فوتی در چهار ماه نخست امسال با 23 مورد کاهش، 17 درصد کم شده است.

وی با بیان اینکه تعداد تصادفات جرحی در چهار ماه نخست امسال یک هزار و 106 مورد بوده است، ادامه داد: امسال تصادفات جرحی با 52 مورد افزایش در مقایسه با مدت زمان مشابه سال گذشته از پنج درصد افزایش برخوردار بوده است.

رئیس پلیس‌راه استان آذربایجان غربی تصریح کرد: عادات نادرست، اشتباهات لحظه‌ای و مواردی که می‌تواند راننده خودرو را با مخاطرات جدی مواجه کند به طور مرتب از سوی کارشناسان مورد گوشزد قرار می‌گیرد.

وی اضافه کرد: به اعتقاد محققان، راننده خودرو بیش از هر کارشناس دیگری می‌تواند مانع از بروز خطرات ناشی از رانندگی شود و در این راستا عملکرد صحیح رانندگان در کاهش آمار تصادفات بسیار تاثیرگذار است.

فرمانی تصریح کرد: تنظیم آینه‌های بغل از نکاتی است که اغلب راننده‌ها در مورد آن دچار اشتباه هستند و چنانچه همه می‌دانند در حوزه دید راننده نقطه کور وجود دارد یعنی نقطه‌ای که اگر خودروی کناری شما در حال حرکت در آن باشد به چشم شما نمی‌آید.

وی افزود: با وجود سرمایه‌گذاری‌های هنگفت برای رفع این مشکل همچنان یکی از عوامل اصلی بروز تصادفات رانندگی است و خودروهای گرانقیمت امروز به رادار و دوربینی مجهز هستند که خودروی قرار گرفته در نقطه کور را تشخیص و به محض وجود خطر تصادف، موقعیت آن خودرو را به راننده اطلاع می‌دهد.

فرمانی گفت: بهترین راه برای هر چه کوچک‌تر کردن نقطه کور تنظیم دوباره آینه‌های بغل است حسن دیگر این کار آن است که به این ترتیب میدان دید آینه‌های بغل شما با میدان دید آینه عقب هم‌پوشانی نخواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: در شرایطی همچون ترکیدن لاستیک اغلب بدترین کار کوبیدن روی پدال ترمز است و بهترین کار در این شرایط فشردن پدال گاز اما نه با شدت تنها دو یا سه بار به صورت مقطعی و نه چندان با فشار بوده که در این صورت خودرو کم کم مهار می‌شود و بعد فرصت دارید با احتیاط آن را به کناری بکشیدز/.

برچسب ها: فوتی ، پلیس ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.