سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

قائم مقام وزیر نیرو در پاسخ به باشگاه خبرنگاران:

کم‌آبی تهران، اصفهان و کرمان به پاییز هم رسید

محمودی گفت: سه شهر تهران، اصفهان و کرمان با توجه به پیش‌بینی‌هایی که صورت گرفته،در پاییز باید به طور ویژه مراقب کم‌آبی‌شان باشند.

محمودی قائم مقام وزیر نیرو در حاشیه رونمایی از سه تیپ میکرو نیروگاه در پاسخ به خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران در خصوص آخرین وضعیت شهرهای کم‌آب گفت: سال آبی جاری سال کم‌آبی بود به طوری که با کاهش میزان بارش‌ها در این سال آبی 12 کلان‌شهر در تنش آبی قرار گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در پاییز نیز شرایط اطمینان‌پذیری نداریم چرا که در ابتدای سال آبی جدید میزان نزولات کم است.

وی با بیان اینکه از ابتدای سال برنامه‌ریزی‌ها برای سال 93 صورت گرفته بود، افزود: برای سال آبی جاری که 15 روز بیشتر از آن باقی نمانده است بدون کمترین مشکل آن را پشت سر خواهیم گذاشت.

محمودی در خصوص ذخایر آب تهران نیز گفت: در تهران ذخایر سدها با محدودیت روبه‌روست و عامل مصرف در بحث وضعیت تهران بسیار تعیین‌کننده است.

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به کمبود منابع آب در شرق تهران گفت: اگر مصرف آب کنترل شود باز هم قادر به ادامه شرایط خواهیم بود ولی هنوز تنش برای شرق تهران رفع نشده است.

وی اظهار داشت: غرب تهران در خصوص منابع آبی در حالت با ثبات‌تری نسبت به شرق قرار دارد.

وی با بیان اینکه شرایط انتقال آب غرب تهران به شرق به طور کامل وجود ندارد افزود: برای کنترل شرایط در شرق تهران مدیریت‌هایی بر روی شبکه اعمال می‌شود.

وی در ادامه تصریح کرد: در تابستان میزان خروجی آب در سدها بیشتر از میزان ورودی آب به آن بود.

قائم مقام وزیر نیرو با اشاره به پیش‌بینی‌های صورت گرفته در خصوص بارندگی‌ها گفت: تهران، اصفهان و کرمان سه شهری هستند که باید به طور ویژه مراقب باشند تا پاییز نیز در شرایط تنش قرار نگیرند.
 
* بیش از 20 هزار مگاوات ظرفیت نیروگاه برق‌آبی در کشور وجود دارد

وی همچنین در ادامه در خصوص میکرو نیروگاه‌های آبی نیز گفت: امروز استفاده از انرژی‌های پاک در تمام دنیا به یک دغدغه تبدیل شده است.

وی با اشاره به اینکه کشورمان به دلیل شرایط جغرافیایی امکان استحصال بیش از 20 هزار مگاوات انرژی برق‌آبی را دارد گفت: در حال حاضر توانسته‌ایم 10 هزار مگاوات را تحت کنترل بگیریم.

وی یکی از ویژگی‌های نیروگاه برق‌آبی را حفاظت از محیط زیست دانست و گفت: استفاده از میکرو نیروگاه‌های آبی با سرمایه‌گذاری اندک اتفاقی است که می‌تواند ظرفیت نیروگاه‌های برق‌آبی کشور را بالا برد.

وی ادامه داد: با وجود اینکه این نیروگاه‌ها در حد کیلو وات است، جمع این‌ها در تعداد زیاد عدد بزرگی را تشکیل می‌دهد.

قائم مقام وزیر نیرو ادامه داد: بسیاری از روستاها در حد یک مگاوات برق نیاز دارند و استفاده از این نیروگاه‌ها موجب می‌شود تا با سرمایه‌گذاری اندک روستاها به شبکه برق سراسری متصل شوند.

انتهای پیام/
برچسب ها: کم آبی ، ظرفیت ، نیروگاه ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
محمد
۱۵:۴۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۳
میگن صرفه جویی کنید صرفه جویی میکنیم میان شماره کنتور بخونن میگن چرا هزینه آب مصرفیتون کمه.
حسین
۱۲:۲۴ ۱۶ شهريور ۱۳۹۳
کی میگه اصفهان اب نیست دارن به یزد و دیگر شهرا میدن !