سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

عمده اعتبارات اختصاصی صندوق مهر امام رضا(ع) در راستای حمایت از طرح‌های دانش‌بنیان

سرپرست صندوق مهر امام رضا(ع) آذربایجان غربی گفت: سال 93 بیشتر اعتبار اختصاصی صندوق مهر امام رضا(ع) به صورت کارفرمایی، کارآفرینی و حمایت‌ از طرح‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری متمرکز شده است.

جعفر قلی‌پور در گفت‌و‌گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: صندوق مهر امام رضا(ع) پیرو ابلاغیه مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی رویه پرداخت تسهیلات خود را از خوداشتغالی به سمت راه‌اندازی و توسعه خوشه‌های کسب و کار، شبکه‌های فروش و به طور خلاصه به سوی کسب و کارهای جمعی سوق داده است.

وی ادامه داد: سال 93 بیشتر اعتبار اختصاصی به صورت کارفرمایی و کارآفرینی و حمایت‌های طرح‌های دانش بنیان و پارک علم و فناوری متمرکز شده است.

قلی‌پور خاطرنشان کرد: سال 92 صندوق مهر امام رضا (ع) بر اساس میزان تعداد اشتغال ایجادی و مبلغ تسهیلات پرداختی در سطح خوداشتغالی و پرداختی‌های سپرده‌گذاری شده و به خصوص در زمینه جذب سپرده و تجهیز منابع در رده دوم کشوری قرار داشت.

وی اضافه کرد: سال 92 در مجموع 2 هزار و 99 فقره تسهیلات خوداشتغالی در بخش‌های صنعت، کشاورزی و خدمات با اعتبار 206 میلیارد ریال بوده است.

سرپرست صندوق مهر امام رضا(ع) آذربایجان غربی اعلام کرد: امسال نیز 109 فقره با مبلغ ریالی 11 میلیارد ریال پرداخت شده و تا پایان سال 93 مبلغ 261 میلیارد ریال در بخش‌های مختلف اشتغال پرداخت خواهد شد.

وی گفت: تسهیلات خوداشتغالی در هر زمینه‌ای که متقاضی دارای مهارت و تخصص لازم بوده و توانایی ایجاد شغل ثابت و دائمی را داشته باشد، پرداخت می‌شود و نحوه ثبت‌نام براساس سهمیه ابلاغی صندوق مرکز و از طریق سایت اینترنتی صندوق مهر امام رضا(ع) صورت می‌گیرد و هیچگونه محدودیتی در زمینه شغل‌های درخواستی وجود ندارد.

قلی‌پور ادامه داد: حداقل مبلغ پرداختی به مشاغل خانگی 30 میلیون ریال و حداکثر تسهیلات خوداشتغالی 200 میلیون ریال و در زمینه پشتیبان و کارآفرینی حداکثر یک میلیارد ریال با کارمزد چهار درصد است.

وی با اشاره به شرایط لازم برای دریافت تسهیلات اعلام کرد: شرایط لازم برای دریافت تسهیلات خوداشتغالی، مشاغل خانگی و پشتیبان داشتن مهارت فنی و حرفه‌ای و یا تحصیلات عالیه و تجربه کاری لازم با شغل درخواستی و هیچگونه رابطه استخدامی با سازمان‌ها و موسسات دولتی و خصوصی نداشته باشد.

وی اضافه کرد: بازپرداخت تسهلات مشاغل خانگی 36 ماهه و در تسهیلات خوداشتغالی و پشتیبان دوره بازپرداخت 45 ماهه و با سه ماه دوره تنفس راه‌اندازی است.

قلی‌پور اظهار داشت: متقاضیان دارای تحصیلات دانشگاهی و افراد سرپرست خانواده و طرح‌های دانش‌بنیان و کارآفرین از اولویت بیشتری برخوردار هستند.

سرپرست صندوق مهر امام رضا(ع) آذربایجان غربی افزود: در تمامی زمینه‌های شغلی مربوط به صنعت، کشاورزی و دامداری و خدمات تسهیلات پرداخت شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تسهیلات پرداختی به صورت دو مرحله‌ای و یا سه مرحله‌ای بوده و در صورت اجرای طرح طبق کسب و کار ارائه شده، توسط فرد مرحله بعدی تسهیلات پرداخت می‌شود و در غیر این صورت کل تسهیلات پرداختی به صورت یکجا عودت می‌شودش.

برچسب ها: اختصاصی ، صندوق ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.