سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کرمانشاه/

88 هزار خانه روستایی غیرمقاوم در کرمانشاه

سرپرست امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه گفت: 34 درصد واحدهای مسکونی روستایی استان مقاوم هستند

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ افشین انتظاری با اشاره به وجود 133 هزار و 514 واحد مسکونی روستایی در استان گفت: از این تعداد 44 هزار و 922 واحد مقاوم سازی شده اند و مابقی غیرمقاوم اند.

وی با اشاره به وجود 88 هزار و 592 واحد مسکونی غیر مقاوم روستایی در استان افزود: این تعداد واحد به دوسته تقسیم می شوند که تعدادی از آنها از خشت و کاهگل بوده و برخی نیز که با استفاده از مصالح دیگر ساخته شده آیین نامه و ضوابط لازم در ساخت را رعایت نکرده اند.

انتظاری در ادامه از افزایش سقف تسهیلات مسکن روستایی خبر داد و بیان داشت: تسهیلات طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی از 12 میلیون و 500 هزار تومان به 15 میلون تومان افزایش یافته است.

سرپرست امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن استان کرمانشاه در خصوص کافی بودن این مبلغ برای ساخت یک واحد روستایی ادامه داد: این تسهیلات قطعا بخشی از هزینه های ساخت واحد مسکونی روستایی را تامین خواهد کرد و دولت این مبلغ را تنها به جهت توانمندکردن روستائیان در بازسازی منازلشان و جبران بخشی از هزینه های ساخت آنها پرداخت می کند.

وی با بیان اینکه هنوز سهمیه پرداخت این تسهیلات به استان اعلام نشده است، گفت: از زمان ابلاغ مصوبه هیات وزیران تا زمان اعطای تسهیلات 30 تا 40 روز زمان نیاز است و حدودا از 20 مهرماه سال جاری این تسهیلات در استان پرداخت می شود.

انتظاری افزود: مشکلی در تعداد پرداخت تسهیلات به روستائیان وجود نداشته و در صورتکمبود در این زمینه اعتبارات مورد نیاز از استانهای دیگر دریافت می شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.