سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

توسعه جوامع در گرو گسترش فرهنگ کتابخوانی است

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز آذربایجان غربی گفت: توسعه و پایداری جوامع در گرو گسترش فرهنگ کتابخوانی است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه ،علی آخوندیان در نخستین جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز آذربایجان غربی که با حضور نماینده انجمن خیرین کتابخانه‌ساز ایرانیان، مدیر عامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز آذربایجان غربی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی استان، شهرداران و جمعی از اعضای شوراهای اسلامی شهرهای استان، اعضای انجمن خیرین کتابخانه‌ساز و جمعی از خیرین استان در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی ارومیه برگزار شد، اظهار داشت: رشد بینش عمومی افراد نسبت به اهمیت مطالعه و وجود کتابخانه‌ها در جامعه، به موازات وجود مدارس و فضاهای آموزشی بوده است.

مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه‌ساز آذربایجان غربی مشارکت در این زمینه را نوعی ادای دین به نسل‌های آینده عنوان کرد و افزود: توسعه و پایداری جوامع، به گسترش فرهنگ کتابخوانی در آن جامعه دارد.

وی بر همین اساس پرداختن به امر کتابخانه‌سازی را از جمله مسائل مهم جوامع کنونی دانست و افزود: انسان می‌تواند از طریق مطالعه نیازهای فکری و روحی خود را برطرف کرده و به تجارب و یافته‌های اندیشمندان نسل‌های گذشته دسترسی داشته باشد.

این مقام مسئول با اشاره به آغاز فعالیت این انجمن از سال 91 در آذربایجان غربی، گفت: هم اکنون نمایندگی‌های این انجمن در 11 شهرستان استان وجود دارد که امسال در هفت شهرستان از شهرستان‌های مزبور، جشنواره خیرین کتابخانه‌ساز برگزار شده است.

وی با اشاره به تعهدات مختلف خیرین در قالب برگزاری این جشنواره‌ها، گفت: امروز جمع‌بندی نهایی این جشنواره‌ها در قالب نخستین جشنواره استانی خیرین کتابخانه‌ساز در ارومیه ارائه می‌شود.

آخوندیان با اشاره به اهمیت این مسئله در دین مبین اسلام، تلاش برای کتابخانه‌سازی را نوعی باقیات و صالحات برای افراد اعلام کرد و افزود: امید می‌رود با مشارکت در این زمینه‌ها بتوانیم توشه‌ای نیز برای آخرت خود جمع‌آوری کنیمش.

برچسب ها: توسعه ، عامل ، ارومیه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.