سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارومیه/

برداشت 7 هزار و 500 تن گندم در پلدشت

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت از برداشت 7 هزار و 500 تن گندم در پلدشت خبر داد.

قاسم تاردویزاده در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران ارومیه اظهار داشت: برداشت گندم از اوایل تیرماه در این شهرستان آغاز شده و تا پایان شهریورماه به اتمام رسیده است.

وی ادامه داد: از آغاز فصل برداشت گندم در این پلدشت حدود 7 هزار و 500 تن از مزارع آبی و دیمی این شهرستان برداشت شده است.

تاردویزاده به میزان خرید گندم در سال زراعی جاری در این شهرستان اشاره کرد و گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت 3 هزار و 520 تن گندم مازاد بر نیاز گندمکاران پلدشت خریداری شود.

وی از فعالیت چهار مرکز خرید گندم در پلدشت خبر داد و تصریح کرد: این مراکز از آغاز فصل برداشت گندم آماده خریداری گندم از کشاورزان بوده و تاکنون 3 هزار و 450 تن گندم از کشاورزان خریداری کرده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت میزان خرید تضمینی گندم را یک‌هزار و 500 ریال عنوان کرد و افزود: مبلغ اعلام شده براساس جدول پاکی و میزان درصد سن‌زدگی محاسبه می‌شود.

تاروردیزاده به میزان تولید 31 تن نخود در سال زراعی جاری در پلدشت خبر داد و تصریح کرد: سطح زیر کشت این محصول در سال زراعی جاری حدود 70 هکتار بوده است.

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت به عمده‌ترین مشکلات کشاورزان پلدشت اشاره کرد و گفت: عدم بارش باران در مناطق دیمی، خسارات ناشی از تگرگ و سیل، گران بودن قیمت نهاده‌های دامی و پایین بودن غرامت بیمه محصولات کشاورزی از جمله عدم مشکلات کشاورزان این شهرستان است/ز.

برچسب ها: پلدشت ، جهاد ، کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.