سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اغاز رقابت های کشتی قهرمانی جهان از فردا

چهل و پنجمین دوره رقابت های کشتی آزاد و فرنگی قهرمانی جهان از فردا در تاشکند ازبکستان آغاز می شود.

به گزارش گروه وزشی باشگاه خبرنگاران؛ رقابت های کشتی آزاد از صبح فردا به مدت دو روز در سالن ژیمناستیکس شهر تاشکند برگزار می شود و تیم ایران نیز در این رقابت ها حاضر خواهد بود.
اسامی تیم ملی کشتی آزاد ایران :
57 کیلوگرم: حسن رحیمی
61 کیلوگرم: مسعود اسماعیل‌پور
65 کیلوگرم: سیداحمد محمدی
70 کیلوگرم: مصطفی حسین‌خانی
74 کیلوگرم: رضا افضلی
86 کیلوگرم: محمدحسین محمدیان
97 کیلوگرم: رضا یزدانی
125 کیلوگرم: کمیل قاسمی
هدایت تیم ایران را رسول خادم بر عهده دارد.

بر طبق برنامه عصر امروز وزن کشی مسابقات در اوزان 57، 70، 86 و 125 کیلوگرم برگزار می شود و آزادکاران از صبح فردا به روی تشک می روند. وزن کشی اوزان 61، 65، 74 و 97 کیلوگرم کشتی آزاد نیز بعد از ظهر فردا برگزار می شود. مسابقات این اوزان سه شنبه 18 شهریور برگزار خواهد شد.

در دوره قبل رقابت های کشتی آزاد قهرمانی جهان که سال 2013 در بوداپست مجارستان برگزار شد تیم ایران با 46 امتیاز قهرمان شد و تیم های روسیه با 44 و گرجستان با 29 امتیاز دوم و سوم شدند.

در رده بندی مدالی کشتی آزاد قهرمانی جهان کشتی گیران روسیه با احتساب مدال های شوروی سابق با 163 مدال طلا ، 57 نقره و 60 برنز در صدر قرار دارند. ایرانی ها با 45 طلا ، 43 نقره و 36 برنز دوم و آمریکا با 36 طلا ، 44 نقره و برنز در رده سوم قرار دارند.

در کشتی آزاد قهرمانی جهان تیم روسیه با احتساب عناوین شوروی سابق با 31 قهرمانی رکورد دار است و و ایران و ترکیه با 5 قهرمانی در رده دوم مشترک قرار دارند.آمریکا نیز با 2 قهرمانی چهارم است.

در تاریخ کشتی آزاد قهرمانی جهان والنتین یوردانف از بلغارستان با 7 طلا ، 2 نقره و یک برنز پرمدال ترین است و آلکساندر مدوید از شوروی سابق با 7 طلا یک نقره و یک برنز دوم و سرگئی بلوگلازوف و آرسن فازدایف از شوروی سابق با 6 طلا و یک نقره سوم مشترک هستند.از ایران عبدالله موحد با 5 مدال طلای پیاپی در رده دهم پرمدال ترین کشتی گیران آزادکار قرار دارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: کشتی ، رقابت ، جهانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.