سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

"میت رامنی" در مقاله‌ای در واشنگتن پست نوشت:

شاهد ظهور قدرت‌هایی چون چین، روسیه و ایران هستیم/ نباید با تداوم برنامه هسته‌ای ایران موافقت کرد

نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال 2012 و رقیب انتخاباتی اوباما در این انتخابات از حزب جمهوری خواه گفت:اوباما با اقداماتش به ارتش آمریکا آسیب وارد کرده است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران، "میت رامنی" در مقاله ای در واشنگتن پست نوشت: اقدامات روسیه، رجزخوانی های چین،تلاش ایران برای به راه انداختن سانتریفیوژ هایش، پیدایش داعش به عنوان بزرگترین تهدید تروریستی که تاکنون شاهد آن بوده ایم و کاهش بودجه ارتش با وضعیت موجود  سبب شده است که ارتش آمریکا آسیبهای فراوانی ببیند.  

وی مدعی شد: افراد زیادی وجود دارند  که جهان چند قطبی را به یک آمریکا قدرتمند ترجیح می دهند.اگر این قدرت ها کشورهایی چون استرالیا،کانادا،فرانسه و انگلیس باشند من موافقم اما اگر شاهد ظهور قدرت هایی چون چین،روسیه و ایران باشیم آنگاه جهان شاهد صلح نخواهد بود.

وی در ادامه نوشت: برخی بر روی این موضوع بحث می کنند که آمریکا قدرت ارتش خود را از جهان کنار بکشد،از خاورمیانه خارج شود و با برنامه هسته‌ای ایران موافقت کند و به چین و روسیه اجازه بدهدکه راه خود را بروند و ظهور عناصر جهادی را در چند قاره جهان به نظاره بنشیند اما ما نباید این کار را بکنیم.در وهله نخست اقتصاد ما به واسطه از بین رفتن راههای تجاری نابود خواهد شد و هرج و مرج بازارهای جهانی را فراخواهد گرفت و شاهد درگیری در بیشتر نقاط جهان خواهیم بود.


برخی معتقدند که ارتش ما قدرتمند تر از ارتش های دیگر ملل جهان است و می تواند به این وضعیت ادامه دهد.شاهد مدعای آنها هم اندازه بودجه دفاعی ما است.اما این مقایسه کاملا بدون معنی است. روسیه و چین هزینه های دفاعی واقعی خود را اعلام نمی کنند.

موضوع مرتبط با این بحث این است که زرادخانه اتمی روسیه به طرز قابل توجهی بزرگتر از زرادخانه ما است و در مدت زمان شش سال چین شمار کشتی های بیشتری نسبت به ما خواهد داشت.چین در حال حاضر نیروهای بیشتری در ارتش خود نسبت به ما دارد و این در حالیست که ماموریتهای ارتش ما بسیار بیشتر از آنها ست. دیگر دلیل مضحک رئیس جمهور ما این است که جهان حالا در مقایسه با سی سال گذشته امن تر است اما با وجود حوادث اوکراین، افغانستان، لیبی،مصر،غزه،نیجریه،سومالی ،سوریه و عراق  بادکنک این تصور از مدت ها پیش ترکیده است.


انتهای پیام./
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.