سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در آستانه پنجمین همایش بین المللی "باران غدیر"؛

"اسماعیلی": پیام ائمه (ع) حاوی ارزش‌های جهانی است/ برخی شیاطین به اختلافات مذاهب دامن می‌زنند

یك شاعر آیینی معتقد است پیام های دین اسلام كه توسط ائمه (ع) ابلاغ شده است، منحصر به جامعه اسلامی نیست، بلكه حاوی ارزش های جهانی است.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری؛ رضا اسماعیلی، شاعر آیینی كشورمان، با بیان این كه در مدح و منقبت معصومین و ائمه (ع) توسط ادبای كشورها و ادیان دیگر آثار بسیاری خلق شده است، اظهار كرد: در گذشته نیز بسیاری از شاعران به دلیل ارادتی كه به ائمه (ع) داشته اند آثاری برای این شخصیت ها سروده اند.

وی درباره علت پرداختن شاعران و ادبای دیگر مذاهب و ادیان به ائمه و معصومین (ع) گفت: پیام های دین اسلام كه توسط ائمه (ع) ابلاغ شده است، منحصر به جامعه اسلامی نیست، بلكه حاوی ارزش های جهانی و مورد قبول همه مردم جهان است و همه برای احیای این ارزش ها تلاش می‌كنند.

شاعر مجموعه "ملكوت كلمات" ادامه داد: در همایش بین المللی باران غدیر حوزه هنری هر ساله شاعران بسیاری از نقاط و ادیان مختلف جهان حضور پیدا می كنند و در این همایش می توانیم شاهد اشعار و متون ادبی باشیم كه شخصیت های برجسته در مدح حضرت علی (ع)، امام حسین (ع) و دیگر ائمه اطهار (ع) سروده اند.

اسماعیلی با اشاره به این كه شخصیت های مطرحی همچون گاندی درباره عظمت و بزرگی شخصیت حضرت علی (ع) سخن گفته اند، عنوان كرد: با برگزاری همایش های بین المللی و دعوت از شخصیت های برجسته ادبی و علمی جهان برای حضور در این همایش ها می توانیم آموزه های دین مبین اسلام را به مردم سراسر جهان صادر كنیم.

وی خاطرنشان كرد: پیام حضرت امام (ره) وحدت كلمه بود و در شرایطی كه برخی از شیاطین در جهان به اختلافات مذاهب و ادیان دامن می زنند و تفرقه افكنی می كنند باید با هوشیاری و آگاهی ارزش های والای دینی كه بعد جهانی دارد را تبلیغ كنیم و توطئه ها را خنثی كنیم.

این شاعر ضمن ابراز تاسف از وقایعی كه باعث می شود تصویر نادرستی از دین اسلام در جهان منتشر شود، گفت: اگر به نحو شایسته ای دین اسلام معرفی شود می توان با این گونه تبلیغ ها مقابله كرد.

اسماعیلی در پایان گفت: شاعران مسلمان و شیعه كشورمان نیز در آثارشان مدح و ستایش بزرگان ادیان دیگر را گفته اند. به طور مثال، مرحوم طاهره صفارزاده برای بسیاری كه در راه مقاومت و ارزش های اسلامی تلاش می كرده اند و  شاعران معاصر نیز برای حضرت مسیح (ع) شعر سروده اند.

شایان ذكر است، پنجمین دوره همایش بین المللی باران غدیر مهر ماه امسال با حضور شخصیت های ادبی، هنری و دانشگاهی كشورها و ادیان مختلف در حوزه هنری برگزار می‌شود.


انتهای پیام/ اس

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.