سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در مراسم تسلیم روانامه سرکنسول جدید افغانستان در زاهدان عنوان شد

امیدواری ظریف نسبت به حل مشکلات جاری در روند انتخابات ریاست جمهوری افغانستان

وزیر امور خارجه ایران ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر مشکلات جاری در روند انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان حل و فصل و دولت منتخب همه مردم این کشور تشکیل شود.

به گزارش حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران؛ «عبدالرحیم نیک‌پور» سرکنسول جدید جمهوری اسلامی افغانستان در زاهدان امروز -شنبه- در دیدار با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روانامه خود را تسلیم وی کرد.
 
ظریف در این دیدار زبان، تاریخ، دین و مرز مشترک را از جمله پیوندهای ایجاد روابط راهبردی بین دو کشور برشمرد و ارتقاء همکاری‌های دو کشور در موضوعات مختلف از جمله توجه به حمل و نقل، مقابله با ترانزیت مواد مخدر و نیز مشکلات ناشی از کمبود آب را مهم خواند.
 
وزیر امور خارجه همچنین ارتقای سطح کیفی و کمی زیر ساختارها در منطقه همچون پروژه چابهار و افزایش راه‌های مواصلاتی را در توسعه استان سیستان و بلوچستان و نیز کشورهای منطقه به ویژه افغانستان مهم دانست و تصریح کرد: توسعه اقتصادی نقش اساسی در امنیت و ثبات و مقابله با افراط گرایی در منطقه ایفا خواهد کرد.
 
ظریف ابراز امیدواری کرد هر چه زودتر مشکلات جاری در روند انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان حل و فصل و دولت منتخب همه مردم افغانستان تشکیل شود.
 
نیک‌پور سرکنسول افغانستان در زاهدان ضمن تشکر از وزیر خارجه گفت که تمام تلاش خود را در راستای تعمیق روابط و افزایش مناسبات تجاری به کار خواهد بست.
 
نصیر احمد نور سفیر افغانستان که در این دیدار حضور  داشت، از مواضع وزارت خارجه کشورمان پیرامون انتخابات ریاست جمهوری افغانستان تقدیر و تشکر کرد.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.