سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

البرز/

نقشه‌های بی‌هویت و مواد بی‌کیفیت عامل رکود صنعت فرشبافی البرز

رئیس انجمن فرشبافان استان البرز گفت: نبود مرکزی برای ارائه نقشه‌های مناسب و مواد اولیه با کیفیت صنعت فرش استان را به رکود کشانده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،محمدرضا اسحاقی، گفت: حدود هزار و200 نفر در صنعت فرش البرز در حال فعالیت هستند که با وجود همه مشکلات به کار خود ادامه می‌دهند.

وی افزود: اتحادیه فرشبافان البرز یک‌سال است که به دلیل اختلاف داخلی تعطیل شده و هیچ‌گونه فعالیتی در راستای تامین مواد اولیه، ارائه نقشه و حمایت از فرشبافان البرزی برای فروش فرش‌های خود ندارد.

اسحاقی خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل اینکه در البرز مرکزی برای ارائه نخ‌های با کیفیت و نقشه‌های مناسب وجود ندارد؛ فرشبافان ناچارند نخ و نقشه را از بازار آزاد تهیه کنند.

وی ادامه داد: این مورد باعث شده است تا نقشه‌هایی بی‌هویت و نخ‌هایی بی‌کیفیت در دسترس فرشبافان قرار بگیرد و حاصل زحمت آنان به سختی و با قیمتی نازل به فروش برسد.

رئیس انجمن فرشبافان البرز یادآور شد: با توجه به پتانسیل‌های موجود در استان، اگر سازمان‌های مربوطه چون صنعت، معدن و تجارت و اداره کار و تعاون به صنعت فرش استان رسیدگی کنند، آینده روشنی پیش روی این صنعت قرار دارد در غیر این صورت رکود در صنعت فرش استان ادامه خواهد داشت.

وی در پایان گفت انتظار ما از سازمان‌های مربوطه این است تا کارگروهی از کارشناسان را در قالب یک مرکز برای ارزیابی مشکلات صنعت فرش استان تشکیل دهد و همچنین ارائه مواد اولیه با کیفیت، نقشه‌های مناسب و قیمت‌گذاری محصولات نیز در چارچوب یک سازمان واحد صورت بگیرد.

انتهای پیام/م

منبع: تسنیم
برچسب ها: البرز ، فرش ، رکود
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.