سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در میزگرد تشکل‌های دانشجویی مطرح شد

دانشجو آرمان‌گراست و مطالبه‌گری با آرمان‌گرایی بیگانه نیست

میزگرد دانشجویی با موضوع "ضرورت مطالبه‌گری در دانشجویان " با حضور نمایندگان تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد در ساختمان فرهیختگان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، ارسلان نیازی رئیس بسیج دانشجویی غرب تهران، گفت: بسیج دانشجویی باید آرمانگرایی و ولایتمداری را از اهداف اصلی خود قرار دهد و در جنگ نرم باید پرچمدار بوده و این وظیفه را بر دوش بگیرد و همچنین بحث مطالبه‌گری را تبیین و ترویج دهد.

وی افزود: مطالبه‌گری یکی از چیزهایی است که دانشجو باید همیشه دنبال آن باشد و مطالبه دانشجویی باید در چارچوب نظام و انقلاب باشد. تشکل‌های دانشجویی از قدیمی‌ترین تشکل‌ها بوده است و این تشکل‌ها به خصوص تشکل بسیج دانشجویی در زمان جنگ نیز به دستور امام(ره) فعالیت‌های مستمری داشتند.

نیازی با بیان اینکه وظیفه تشکل‌های دانشجویی مطالبه نیازهایشان است، خاطرنشان کرد: دانشجویان باید نیاز‌ها و خواسته‌های خود را به گوش مسئولان برسانند و مسئولان نیز باید به این خواسته‌ها توجه ویژه کنند.

رئیس بسیج دانشجویی غرب تهران در پاسخ به این سوال که چرا دانشجویان دانشگاه آزاد نسبت به دانشگاه‌های دولتی روحیه مطالبه‌گری کمتری دارند؟ گفت: البته این دیدگاه درست است. متاسفانه به دلایل مختلف مطالبه‌گری در دانشجویان دانشگاه آزاد کاهش یافته است و از سوی دیگر در بحث‌های سیاسی نیز  فعالیت ندارند.

نیازی با بیان اینکه بانوان در وقوع  انقلاب نیز نقش بسزایی داشتند، تصریح کرد: در به وجود آمدن انقلاب اسلامی درست است که خانم‌ها تشکل و صنف خاصی نداشتند اما نقش خوبی را ایفا کردند و سهم بسیاری از این انقلاب دارند که  نمونه آن خانم دباغ است که در زندان‌های ساواک به خاطر انقلاب و آرمان‌های امام راحل شکنجه‌های آنان را تحمل کرد.

همچنین سامان ستوده نماینده تشکل آرمان تهران پزشکی در خصوص ضرورت مطالبه‌گری در دانشجویان و ویژگی‌های آنان، گفت: مطالبه‌گری با مطالبه و خواستن سرو کار دارد و مطالبه‌گری از دوران کودکی در وجود انسان بوده و هر چه سن انسان بالا‌تر می‌رود مطالبه انسان‌ها نیزبالا‌تر می‌رود  اما جنس مطالبه آنان متفاوت می‌شود.

ستوده گفت: در مطالبه‌گری خط قرمزهایی وجود دارد که دانشجویان باید به آن توجه کنند. دانشجو آرمان گراست و مطالبه‌گری با آرمان‌گرایی آنان بیگانه نیست اما متاسفانه مطالبه‌گری دانشجویان کاهش پیدا کرده و بحث امنیتی بودن دانشگاه، دانشجویان را سرخورده کرده و از مطالبه‌گری می‌ترسند و این از محیط دانشگاه نشأت می‌گیرد که باید این مشکل حل شود و هر کسی بتواند حرفش را بزند.

نماینده تشکل آرمان واحد تهران پزشکی در پاسخ به این سوال که در ساختار کلی مطالبه‌گری دانشجویان چه مشکلی است که دانشجویان نمی‌توانند مطالبات خودرا بیان کنند؟ گفت: متاسفانه هنوز این فرهنگ در بین دانشجویان جا نیفتاده که تشکل‌های دانشجویی بتوانند مطالبات خود را بیان کنند و به جای اینکه به مشکلات صنفی خود بپردازند به سمت سیاست کشیده شده‌اند و این عدم توجه به مشکلات صنفی و بی‌تفاوتی‌ها  نتیجه خوبی ندارد و این زنگ خطری است.

همچنین آرین غفاری دبیر انجمن اسلامی دانشجویان تهران جنوب نیز در این جلسه در خصوص حد و حدود مطالبه‌گری، خاطر نشان کرد: روحیه دانشجویی این را می‌طلبد که محدود نباشد چراکه این موضوع موجب می‌شود بالندگی خود را از دست بدهد.

وی گفت: تشکل‌های دانشجویی یکی از صنف‌های مهم در هر جامعه‌ است چرا که در هر زمانی اگر مشکلی یا مساله‌ای در جامعه ایجاد شود به سراغ دانشجویان می‌روند، چه در بحث فرهنگی چه در بحث‌های سیاسی به قشر دانشجو بیشتر توجه می‌شود و روی دانشجو بیشتر کار می‌کنند.

انتهای پیام/
برچسب ها: افسران ، مقابله ، فعال
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.