سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اراک/

اختصاص 4 میلیارد ریال به خرید وسایل کمک توانبخشی استان مرکزی

معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی از اختصاص چهار میلیارد و 400 میلیون ریال به خرید وسایل کمک توانبخشی طی نیمه نخست سال جاری در استان خبر داد.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،غلامرضا ونایی اظهار داشت: این مقدار وسایل کمک توانبخشی اختصاص یافته در سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل صد درصد رشد داشته است.

وی در ادامه از برگزاری نخستین نمایشگاه کشوری تجهیزات و وسایل کمکی ویژه افراد دارای معلولیت با همکاری تشکل‌های مردم نهاد و معاونت توانبخشی بهزیستی کشور در تهران خبر داد و تصریح کرد: این نمایشگاه از 18 تا 20 شهریور ماه جاری در تهران برگزار می‌شود.

معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی  افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه آگاه‌ سازی جامعه از محصولات تولید شده ویژه افراد دارای ناتوانی، حمایت از تولیدات داخلی و ایجاد رقابت بین تولید کنندگان، معرفی نوآوری‌ها، ابداعات و اختراعات و ایجاد بستر مناسب با نیاز و امکانات جامعه هدف، معرفی فن‌آوری‌های نوین کمک توانبخشی و وسایل مورد استفاده در زندگی روزمره و آشنایی و به روز کردن دانش کارشناسان فعال در حوزه توانبخشی پزشکی است.

ونایی با بیان اینکه پیگیری برقراری پوشش بیمه‌ای برای تمامی خدمات و وسایل توان‌پزشکی از اهم مسائل مورد پیگیری معاونت توانبخشی کشور در راستای بهبود ارائه خدمات توان‌پزشکی به جامعه هدف است، ادامه داد: با توجه به اهمیت وسایل کمک توانبخشی در زندگی مستقل افراد دارای ناتوانی و بهبود کیفیت زندگی آنها معاونت توانبخشی استان مرکزی نیز هر سال نیاز افراد دارای ناتوانی را به انواع وسایل کمک توانبخشی و بهداشتی به تفکیک شهرستان جمع‌آوری کرده و سپس کمیته خرید استان اقدام به خرید می‌کند که همواره سعی بر این بوده است که وسایل با کیفیت و دارای استاندارد لازم خریداری شود.

به گفته وی تجهیزات خریداری شده بر اساس اعلام نیاز شهرستان‌ها توزیع شده و به منظور جلب رضایت توان‌خواهان و بهبود کیفیت خرید هر ساله فرم رضایتمندی از وسایل توزیعی جمع‌آوری و نتایج مربوطه مبنای خرید بعدی قرار می‌گیرد.

معاون توانبخشی بهزیستی استان مرکزی گفت: چهار میلیارد و 732 میلیون ریال به خرید انواع وسایل کمکی توانبخشی و بهداشتی تمام گروه‌های هدف (جسمی حرکتی، کم بینایان و نابینایان، کم شنوایان و ناشنوایان، ذهنی، ضایعه نخاعی و سالمندان) اختصاص یافت و در مجموع 41 نوع وسیله بهداشتی و کمکی توانبخشی به تعداد 204 هزار و 942 خریداری و بین تمامی افراد واجد شرایط توزیع شد که میانگین کلی رضایت توان‌خواهان از وسایل توزیعی 81 درصد خوب، 16 درصد متوسط و سه درصد ضعیف بوده است.

انتهای پیام/م
برچسب ها: اراک ، بهزیستی ، توان بخشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.