سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کارشناس مرمت آثار تاریخی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اشتباهات مدیریتی باعث آسیب رسیدن به آثار تاریخی می‌شود

مسعود شفیعی گفت: جابه‌جایی پست‌ها و اشتباهات مدیریتی است که باعث آسیب رسیدن به آثار تاریخی می‌شود .

مسعود شفیعی کارشناس مرمت آثار تاریخی در گفتگو با خبرنگار میراث فرهنگی باشگاه خبرنگاران گفت: کمترین مشکلات را در زمینه‌ی محافظت از آثار تاریخی در دوره‌های گذشته داشتیم، اما جابه‌جایی پست‌ها و اشتباهات مدیریتی است که باعث آسیب رسیدن به آثار تاریخی می‌شود.

وی با اشاره به تلاش‌های رسانه ملی در خصوص فرهنگ سازی در این زمینه عنوان کرد: با وجود مراقبان آثار تاریخی در زمان‌هایی که گردشگران زیادی به بازدید مناطق مختلف می‌روند و یا با محصور کردن بناها، اما باز هم شاهد وارد شدن آسیب به مکان‌های تاریخی از سوی گردشگران هستیم به عنوان مثال برای جمع‌‌آوری زباله‌های رها شده در مناطق مختلف در استان مجبور به استفاده از نیروی اضافه می‌شویم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه همیشه بودجه اختصاص داده شده از هزینه‌ها کمتر است، بنابراین برای نگهداری از آثار تاریخی همکاری گردشگران ضروری است.

وی گفت: با کشورهایی همچون ایتالیا در زمینه‌ی آثار تاریخی همکاری داریم اما بیشتر از آنکه جنبه ملی داشته باشد در حوزه باستان شناسی است.

شفیعی در خصوص عملکرد دانشگاه‌ها در زمینه‌ی مرمت آثار تاریخی گفت: اگر فارغ‌التحصیلان همان قدر که در تئوری قوی هستند در انجام کارهای محلی هم موفق بودند، می‌توانستند عملکرد بهتری در این زمینه داشته باشند.

انتهای پیام /
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.