سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همدان/

مدیرکل ارشاد و فرهنگ اسلامی استان: همدان برای برگزاری جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان، آمادگی کامل دارد

مدیر اجرایی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از آمادگی کامل استان همدان برای برگزاری این جشنواره خبر داد.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران همدان ؛ فاضل عبادی با تأکید بر اهمیت مقوله تئاتر در حوزه کودک و نوجوان، گفت: هنرهای نمایشی تأثیر بسزایی در انتقال مفاهیم تربیتی به قشر کودک و نوجوان دارد.

وی ضمن ابراز خرسندی از تفکیک بخش خردسال از بخش کودک در این جشنواره، افزود: کودکان امروز بسیار باهوش هستند و به راحتی مسائل مختلف را درک و تحلیل می‌کنند؛ از این رو می‌توان از تئاتر به عنوان ابراز مناسبی برای انتقال ارزش‌های مذهبی و ملی به آنان استفاده کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان خاطرنشان کرد: بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان از 15 تا 21 مهرماه در بخش‌های مسابقه کودک، مسابقه نوجوان، مسابقه خیابانی، تئاتر بین‌الملل، تئاتر خردسال، تئاتر دانش‌آموزی، نشست‌ها و هایش‌ها، مسابقه عکس و پوستر، مسابقه نمایش‌نامه‌نویسی و پژوهش و مقالات علمی برگزار خواهد شد.

عبادی با بیان اینکه در بخش صحنه‌ای کودک و نوجوان حدود 120 اثر به دبیرخانه جشنواره رسیده است، اظهار کرد: با نظر هیأت انتخاب این دوره از جشنواره، 8 نمایش در بخش کودک و 8 نمایش در بخش نوجوان به بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان راه می‌یابند.

وی ادامه داد: در گزینش نهایی دیگر بخش‌ها نیز، 8 نمایش در بخش خیابانی، 4 نمایش در بخش دانش‌آموزشی و 4 نمایش در بخش خردسال انتخاب خواهند شد.

مدیر اجرایی بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئار کودک و نوجوان از برگزاری افتتاحیه و اختتامیه این جشنواره به صورت مردمی خبر داد و تأکید کرد: مراسم افتتاحیه و اختتامیه جشنواره، در سالن‌های متمرکز و در نقاط حاشیه شهر همدان برگزار می‌شود.

فاضل عبادی اظهار کرد: در این دوره از جشنواره بخش ویژه‌ای هم به کودکان غزه اختصاص داده شده است و پیش‌بینی می‌کنیم این بخش با استقبال گسترده مخاطبان مواجه شود.

بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان با شعار«هویت، امروز، فردا»، از 15 تا 21 مهر با دبیری پیام دهکردی در همدان برگزار خواهد شد./ز
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.