سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کامران شرفشاهی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ناشران از همه جهت در فشار هستند

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر در خصوص پولی شدن شابک گفت: این اقدام انعکاس بسیار نامطلوبی در بین ناشران و پدید آوردندگان کتاب داشته زیرا که ناشران از همه جهت در فشار هستند.

کامران شرفشاهی، مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر در گفتگو با  خبرنگارادبیات باشگاه خبرنگاران در خصوص پولی شدن شابک، گفت: این اقدام انعکاس بسیار نامطلوبی در بین ناشران و پدید آورندگان داشته زیرا در شرایطی که ناشران از همه جهت در فشار هستند به هیچ وجه شایسته نبود که بار دیگری بر بار آنها افزوده شود.

وی گفت: قطعا اگر موضوع دریافت پول در قبال اخذ شابک اجرایی شود این موضوع بر روی قیمت کتاب تأثیر خواهد داشت و با توجه به افزایش قیمت کتاب و این‌که غالبا نسل جوان ما در زمره کتاب‌خوانان قرار دارند تبعات نامناسبی نخواهد داشت.

مدیر مسئول انتشارات تجلی مهر افزود: از سوی دیگر این هراس وجود دارد که هر روز به یک بهانه‌ای از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نهادهای مرتبط به آن دیگر خدمات ارائه شده چون فیپا و صدور مجوز هم پولی شود.

به گفته شرفشاهی، نگاه کاسب کارانه دولت به مسائلی چون شابک به ارتباط بین ناشران و وزارتخانه فرهنگ و ارشاد اسلامی لطمه می‌زند.

وی اظهار داشت: به هر حال علی رغم گذشته در یک سال روی کار آمدن دولت جدید شاهد هیچ‌گونه مساعدت چشمگیری در حوزه صنعت نشر نبوده‌ایم و قطعا پولی شدن شابک شروع نامبارکی است که نگرانی‌های بسیاری را بر می‌انگیزد و امیدهای بسیاری را به بار می‌سپارد.

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.