سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پژمان‌فر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

دولت نسبت به ساماندهی بافت‌های فرسوده اطراف حرم امام رضا (ع) اقدام کند/ ضرورت ساخت اقامتگاه‌های ارزان برای زائرین کم بضاعت

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان خراسان رضوی گفت: استان خراسان رضوی 8 درصد از مساحت کشور و 8 درصد از جمعیت کشور را داراست؛ اما اعتبارات این استان از بودجه عمومی کشور کمتر از 6 درصد است.

"نصرالله پژمانفر" نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به سفر رئیس‌جمهور به استان خراسان رضوی اظهار داشت: استان خراسان رضوی 8 درصد از مساحت کشور و 8 درصد از جمعیت کشور را داراست؛ اما اعتبارات این استان از بودجه عمومی کشور کمتر از 6 درصد است.
 
وی با بیان اینکه متاسفانه هم در دولت گذشته و هم در این دولت نسبت به این موضوع بی‌توجهی شده است، ادامه داد: متاسفانه سهم ما از اعتبارات ملی داده نشده و تلاشی نیز برای پرداخت این سهم وجود ندارد لذا اولین خواسته ما از دولت، پرداخت اعتبارات به حق این استان است.
 
نماینده مردم مشهد و کلات افزود: مشهد بزرگترین کلانشهر بعد از تهران است که به غیر از جمعیت 3 میلیون و  200هزار نفری، روزانه پذیرای جمع کثیری از زوار حرم رضوی است.  
 
پژمانفر یادآور شد: سال گذشته مشهد میزبان 25میلیون زائر حرم رضوی بود که در سال جاری این رقم بالغ بر 10 تا 15 درصد رشد داشته است، لذا انتظار است اعتبارات خاصی به شهر مشهد با توجه به این موضوع دیده شود.
 
عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی مشکلات آب شرب، حاشیه نشینی، مشکلات امنیتی و سیاسی، مشکلات آموزشی، بهداشت و درمان این استان را از دیگر معضلات این استان خواند و گفت: در رابطه با موضوع سرانه بهداشت و درمان در کل کشور به ازای هر 205 نفر یک کادر پزشکی-درمانی داریم، اما در استان خراسان هر کادر پزشکی-درمانی به ازای هر 245 نفر است.
 
وی تصریح کرد: ضمن اینکه شهر مشهد، سالانه پذیرای حدود 25 میلیون زائر و چندین میلیون مهاجرغیر ایرانی است که خود اینها نیز باری بر دوش شبکه بهداشت و درمان این استان است.
 
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه به مسئله بافت اطراف حرم مطهر رضوی اشاره کرد و گفت‌: سامان‌دهی بافت اطراف حرم از سال 72 تکلیفی بر همه دولت‌ها بوده اما متاسفانه هیچیک از دولت‌ها نتوانسته‌اند ادای وظیفه کنند و این طرح پس  از گذشت 20 سال تنها 40درصد پیشرفت داشته است، که امیدواریم دولت یازدهم نسبت به بافت فرسوده اطراف حرم اقدام کند.
 
 وی در پایان خاطر نشان کرد: بحث ساختن اقامتگاه‌های ارزان برای زائرین کم بضاعت از دیگر موضوعاتی است که باید تدبیر ویژه‌ای برای آن اندیشیده شود.
 
انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.