سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

صدور شناسنامه برای محلات اصفهان

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار اصفهان از رونمایی مرحله اول شناسنامه محلات خبر داد و گفت: مرحله اول شناسنامه محلات فراهم و تدوین شده و به زودی رونمایی خواهد شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، قاسم زاده با اشاره به رویکرد معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری اصفهان در زمینه فعالیت های فرهنگی اجتماعی بیان داشت: اینکه گفته می شود رویکرد این معاونت در زمینه فعالیت های فرهنگی اجتماعی رویکرد محله محوری است یعنی در کنار فعالیت های شهری که بخشی از منابع مالی و انسانی را به خود معطوف می کند، اکثر منابع ما قرار است به سمت فعالیت های محله ای سوق پیدا کند و مقیاس جغرافیایی ما برای انجام کارهای فرهنگی اجتماعی مقیاس محله خواهد بود.

وی پیش نیاز موفقیت در این عرصه را داشتن اطلاعات دقیق در مورد شاخص های فرهنگی اجتماعی محلات دانست و گفت: «برای تامین این پیش نیاز، معاونت فرهنگی اجتماعی طرحی را مبنی بر تشکیل شناسنامه های فرهنگی اجتماعی محلات تصویب کرد که بر اساس این طرح برای هر محله شناسنامه ای شکل می گیرد که در آن کلیه اطلاعات مربوط به حوزه فرهنگی اجتماعی آن محله درج خواهد شد.

وی ادامه داد : این شناسنامه ها در 4 مرحله تدوین می شود که مرحله اول آن شامل اطلاعات GIS فرهنگی محلات (CGIS)، فراهم و تدوین شده است. در مرحلهاول علاوه بر اطلاعات جغرافیایی و نقطه گذاری اماکن فرهنگی اجتماعی تحلیل جمعیتی هم صورت گرفته که میزان جمعیت محله و آنالیز آن بر حسب نوع جنسیت و تفکیک سنی، تحصیلی و شغلی را شامل می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار اصفهان در خصوص روند اجرایی شدن مرحله اول این طرح اظهار داشت: «مطالعات این مرحله از کار قبلا در بخش پژوهش با همکاری و تعامل معاونت پژوهش انجام شده بود و در معاونت فرهنگی اجتماعی تفکیک و در قالب محله تنظیم گردید.

قاسم زاده در مورد مرحله دوم شناسنامه محلات بیان کرد: «اطلاعات متراکمی هست که در دستگاههای دولتی وجود دارد و در مرحله دوم باید جمع آوری شود.

معاون شهردار در ادامه تصریح کرد: در مرحله بعد وارد سنجش نگرش ها و رفتارهای فرهنگی اجتماعی در محلات می شویم و به همین ترتیب گام به گام طرح را پیش می بریم تا این شناسنامه تکمیل شود. اگر شناسنامه به درستی شکل بگیرد اطلاعات اولیه برای برنامه ریزی در هر مرحله را به دست می آوریم و مبتنی بر این اطلاعات نقشه فرهنگی هر محله طراحی خواهد شد.

وی در مورد نقش کارشناسان و نخبگان فرهنگی در این طرح اذعان داشت: «شناسنامه وضع موجود را برای ما دقیق سازی می کند و مبتنی بر وضع موجود کارشناسان و نخبگان فرهنگی مهندسی فرهنگی هر محله را شروع می کنند و نقشه فرهنگی هر محله طراحی می شود.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: اصفهان ، صدور ، محلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.