سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ابری نیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

18 موسسه شهرستانی به دانشگاه ارتقا یافتند

مدیر کل دفتر آموزش عالی غیر دولتی وزارت علوم گفت: بر اساس بررسی‌های کمیته ارتقا، تا کنون 18 موسسه غیر دولتی در شهرستان‌های کشور به دانشگاه ارتقاء یافتند.

کارن ابری نیا، مدیر کل دفتر آموزش‌ عالی غیر دولتی وزارت علوم تحقیقات و فناوری در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران گفت: تاکنون 18 موسسه آموزش عالی غیر دولتی به دانشگاه تبدیل شده که اخیرا 4 مورد از این موسسات به مرکز آموزش عالی تبدیل شده‌اند.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه 4 موسسه‌ای که اخیرا به دانشگاه تبدیل شده‌اند، در تهران هستند یا شهرستان، اظهار داشت: موسسات آموزش عالی غیردولتی خیام و سجاد در مشهد و اشرفی اصفهانی در استان اصفهان و محدث نوری نیز در شمار 4 موسسه‌ای هستند که اخیرا به دانشگاه تبدیل شده‌اند.

ابری نیا در ادامه در خصوص شرایطی که موسسات آموزش عالی غیر دولتی به دانشگاه تبدیل می‌شود، تصریح کرد: از جمله شرایطی که موسسات آموزش عالی غیر دولتی به دانشگاه تبدیل می‌شوند، این است که حداقل 3 دانشکده داشته باشند و اعضای هیات علمی تمام وقت کارشناسی و کارشناسی ارشد داشته باشند و همچنین از فضای فیزیکی و امکانات آموزشی برخوردار باشند.

وی اظهار داشت: بنابراین هریک از موسساتی که این شرایط را داشته باشند، کمیته ارتقا طی بررسی‌ شاخص‌های مورد نظر، بحث ارتقا برای آن موسسات را در نظر می‌گیرد.

ابری نیا در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران مبنی بر اینکه چرا تا کنون 18 موسسه از شهرستان توانستند به دانشگاه ارتقا یابد و چرا موسسات تهرانی به دانشگاه تبدیل نشده‌اند، اظهار داشت: دلیل این امر این است که رئیس موسسه غیر دولتی شهرستان‌ها تمام وقت خود و معاونان خود را برای برنامه ریزی و بهبود فعالیت آموزشی و پژوهشی موسسه غیردولتی در شهرستان می‌گذارد، اما در تهران روسای موسسات تمام موقت خود را جهت بهبود فعالیت‌های موسسات نگذاشته و به دنبال شغل‌ها و فعالیت‌های دیگر هستند.


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.