سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جیمیلتان را تبدیل به هارد جانبی کنید +آموزش

به جرات میتوان گفت هر فردی نام سرویس پست الکترونیکی Gmail به گوشش خورده است. علاوه بر امنیت بالای این سرویس، فضای بسیار قابل توجهی در حدود ۱۰ گیگابایت در اختیار کابران پست الکترونیکی قرار می دهد که این خود به تنهایی فضای زیادی برای ایمیل های شما محسوب میشود.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، گوگل همچنین سرویس دیگری به نام Google Drive راه اندازی کرده که کابران از طریق آن می توانند فایل های مورد علاقه و مهم خود را در فضایی حدود ۵ گیگابایت در فضای مجازی و بصورت آنلاین ذخیره کنند. با اینکه Google Drive ابزار بسیار خوبی است و می تواند با سرویس های Google’s Docs و Picasa image organizer در ارتباط باشد و تبادل و اشتراک اطلاعات بین دو پلتفرم را امکان پذیر می کند اما برای کسی که از آن تنها به عنوان ابزاری برای ذخیره سازی و بازگردانی اطلاعات در حد آماتور از آن استفاده میکند ممکن است گزینش خوبی نباشد.

شما در اکانت جیمیل خود ۱۰گیگ فضا در اختیار دارید و شما از آن صرفا جهت ذخیره و نگهداری اطلاعاتتان استفاده میکنید . این هدف اصلی Google Drive است که GMail Drive بجای آن چنین کاری را به عنوان یک واسطه (رابط بین کاربر و Google Drive) انجام می دهد و از آن با نام ذخیره سازی مجازی یا cloud storage یاد می کنند.

شیوه کار کاملا روشن است، گوگل یک درایو مجازی بر روی سیستم شما ایجاد می کند و شما از طریق آن همانند درایوی دیگر هاردتان قابلیت دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در cloud خود دارید.

Gmail Drive از راه ارسال و دریافت ایمیل به اکانتتان از تغییرات ایجاد شده در فایلهایتان آگاه شده و اطلاعاتتان را بصورت ضمیمه (attachment) در ایمیلتان در دنیای مجازی به روز می کند. اکانت Gmail این کار را در بازه های زمانی مشخصی  برای آپدیت نگه داشتن ساختار بک آپتان انجام می دهد.

دانلود نرم افزار



تنها چیزی که برای ایجاد یک Gmail Drive لازم است یک اکانت رایگان Gmail است  و با نصب نرم افزار Gmail Drive بر روی کامپیوترتان، یک درایو مجازی با نام virtual folder در My Computer درست می کند که پس از کلیک بر روی آن از شما نام کاربری و رمز اکانت GMail تان را از شما میپرسد و شما با وارد کردن آنها به  Gmail Drive این اجازه را می دهید که به اکانت شما دسترسی پیدا کرده و پیام ها و پست های مربوط به آپلود و دانلود فایها جهت ذخیره سازی را کنترل کند.



پس از وارد شدن به اکانتتان، شما مثل دیگر درایوهای سیستمتان میتوانید وارد این درایو مجازی شوید و کپی و انتقال فایها در پانجا انجام دهید. افرادی که تجربه کار با دیگر سرویس های ذخیره سازی مجازی مثل Dropbox را دارند به راحتی می توانند با آن کار کنند.

هر چقدر تعداد دفعات به روزسازی اطلاعات بیشتر شود تعداد ایمیل های دریافتی در inbox اکانتتان نیز بشتر شده و لازم است که در اکانتتان یک فیلتر برای دریافت ایمیل های Gmail Drive ایجاد کنید تا از شلوغی بیش از حد این ایمیل ها جلوگیری شود و تمام آنها در پوشه جداگانه ای دریافت شوند. خوشبختانه تماتم این ایمیل های مربوط به بروز رسانی اطلاعات با پیشوند GMAILFS آغاز میشوند.

برای ایجاد فیلتر در Gmail اینگونه عمل کنید:

۱. در قسمت پایین و سمت چپ بر روی More کلیلک کنید بعد Create new label و سپس اسم دلخواهی برای آن انتخاب کنید مثلا  "Gmail Drive”.

۲. بر روی آیکون چرخ دنده مانند تنظیمات کلیک کنید،  Settings سپس  Filters tab و بعد  Create a new filter link.

۳. در قسمت Subject  عبارت GMAILFS را وارد کنید و می توانید تیک گزینه  "Has attachment” را هم بزنید.



۴. اگر میخواهد تمام این ایمیل ها در جایی غیر از inboxتان جمع شود تیک   "Skip the Inbox” را بزنید و بعد از آن گزینه "Apply the label” را هم علامتدار کنید.

اگر از قبل هم ایمیل هایی در inboxتان داشته اید برای جدا کردن آنها از ایمیل های  مربوط به Gmail Drive گزینه "Create filter” را تیک بزنید.



در این حالت تمام ایمیل های دریافتی قبلی و جدید که بواسطه نرم افزار  Gmail Drive ارسال شده اند به پوشه فیلتری جدیدی که درست کرده اید انتقال می یابد.

Gmail Drive محدودیت هایی هم دارد از قبیل محدودیت در حجم های بیشتر از ۲۵ مگابایتی که این خود در نتیجه محدودیت های خود Gmail است. همچنین محدودیت در نامگذاری فایل بیش از ۶۵ کاراکتر از دیگر محدویت های  این نرم افزار است.
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.