سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای سیاستگذاری جشنواره صنعت چاپ:

برگزاری مسابقات آثار چاپی موجب بالا رفتن اعتبار چاپخانه‌داران شده است

سعید بهنام‌جو، عضو شورای سیاستگذاری جشنواره صنعت چاپ گفت: برگزاری مسابقات آثار چاپی در جشنواره ملی صنعت چاپ به اعتبار چاپخانه‌داران افزوده و به یک برند در میان اهالی چاپ تبدیل شده است.

به گزارش حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ، سعید بهنام‌جو با اشاره به فعالیت خود در چاپ رول اظهار کرد: این روزها وضعیت چاپ رول مناسب است و با یک سرمایه‌گذاری مناسب می‌توانیم بازار خوبی را تصاحب کنیم. در واقع مشکل اصلی چاپ رول سرمایه‌گذاری است زیرا این بخش از صنعت چاپ نیاز به نوسازی دارد.
 
وی ادامه داد: به شخصه معتقدم که ارایه تسهیلات کم‌بهره از سوی دولت می‌تواند موتور صنعت چاپ را دوباره روشن کند و باعث پیشرفت این صنعت شود.
 
مدیر مجتمع سلطان چاپ با اشاره به فواید جشنواره ملی صنعت چاپ گفت: خوشبختانه برگزاری مسابقات آثار چاپی در سال‌های گذشته به بالا بردن اعتبار چاپخانه‌ها کمک کرده است. به همین دلیل تمام چاپخانه‌ها در تلاش هستند تا با برگزیده شدن در مسابقات، به اعتبار چاپخانه‌های خود بیافزایند.
 
این عضو هیات مدیره اتحادیه صادر کنندگان صنعت چاپ ایران این صنعت را اشتغال‌زا  دانست و افزود: امروز صنعت چاپ و بسته بندی بسیار توسعه یافته است  و اگر خواهان پیشرفت در این حوزه هستیم باید خود را به سرعت به روز کنیم. در شرایط فعلی سرمایه‌گذاری روی صنعت چاپ می‌تواند به ایجاد اشتغال نیز کمک کند، البته برای رسیدن به این اهداف باید برنامه‌ریزی لازم صورت گیرد.
 
بهنام‌جو درباره فعالیت‌های انجام شده در یک سال گذشته اظهار کرد: دولت یازدهم در یک سال گذشته ثبات را به صنعت چاپ هدیه کرد. با تدبیر مسوولان دولت یازدهم این صنعت رو به توسعه است و هر روز نسبت به روز گذشته بهتر می‌شود.
 
وی ادامه داد: صنعت چاپ نیاز به معرفی دارد زیرا همه این طور برداشت می‌کنند که چاپ تنها به تولید کتاب محدود می‌شود و شامل حوزه‌های دیگر نمی‌شود در حالی که صنعت چاپ امروز به 50 بخش مختلف تقسیم می‌شود.
 
عضو شورای سیاستگذاری چهاردهمین جشنواره صنعت چاپ با اشاره به بازار صنعت چاپ گفت: امروز بازار صنعت چاپ با سایر صنایع متفاوت است زیرا صنعت چاپ با یک بازار 70 میلیونی در ارتباط نیست و بازاری 200 میلیونی دارد. در بخش چاپ رول با کمی برنامه‌ریزی این پتانسیل وجود دارد که بازار کشورهای همسایه را در اختیار بگیریم.
 
بهنام‌جو درباره فعالیت‌های اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران اظهار کرد: اتحادیه صادرکنندگان صنعت چاپ ایران قصد دارد که با حضور در نمایشگاه‌های بزرگ دنیا و شناسایی بازارهای هدف، فرصت مناسبی را برای اهالی صنعت چاپ کشور ایجاد کند زیرا افراد حاضر در اتحادیه به دلیل اطلاعات بالای مدیریتی، ارتباط خوبی را با کشورهای خارجی برقرار کرده‌اند.
 
گفتنی است، جشن خانواده صنعت چاپ روز شنبه 22 شهریور ماه در تالار وحدت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ اس
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.