سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

الميادين گزارش داد؛‌

طرفهای مذاکره کننده بر حل سريع پرونده هسته‌ای ايران تاکيد دارند

شبکه المیادین گزارش داد: همه طرف‌های شرکت کننده در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه پنج باضافه یک بر حل سریعتر این پرونده تاکید دارند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران ؛شبکه المیادین گزارش داد: همه طرف‌های شرکت کننده در مذاکرات هسته‌ای بین ایران و گروه پنج باضافه یک بر حل سریعتر این پرونده تاکید دارند. 

خبرنگار شبکه تلویزیونی المیادین در ژنو درباره دیدار "عباس عراقچی" معاون وزیر امور خارجه ایران با "وندی شرمن" همتای آمریکایی اش در ژنو گفت: این دیدارها به دور از چشم رسانه‌ها برگزار می‌شود و محل آن هم اعلام نشده است. 

این دور جدید از مذاکرات بین دو طرف آمریکایی و ایرانی در چارچوب دیدارهای مستقیم دو کشور است که از ماه ژوئن گذشته آغاز شد. پیش از این دیدار بین آمریکایی‌ها و ایرانی‌ها، دو روز پیش ایرانی‌ها و فرانسوی‌ها دیداری در پاریس داشتند. 

عباس عراقچی مذاکره کننده ارشد ایران در پرونده هسته‌ای دو روز پیش پس از ورود به پایتخت فرانسه با رئیس هیئت مذاکره کننده این کشور دیدار کرد.

خبرنگار این شبکه افزود: پیش بینی می‌شود این مذاکرات دوجانبه در این ماه گسترش خواهد یافت، زیرا مقدمه دیدارها بین ایران و گروه پنج باضافه یک در اواخر ماه در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک است. در مذاکرات نیویورک، موانع آخرین دور مذاکرات طولانی در وین بررسی خواهد شد. 

در این مذاکرات پیشرفت زیادی در نزدیک کردن دیدگاه‌های ایران و گروه پنج بعلاوه یک درباره بندهای مورد اختلاف بین دو طرف از جمله تعداد دستگاه‌های سانتریفوژ و سطح غنی‌سازی به دست آمد. اما پیشرفت برای دستیابی به توافق نهایی کافی نبود. 

وی خاطر نشان کرد: هیئت آمریکایی در ژنو به ریاست "ویلیام برنز" معاون وزیر امور‌خارجه این کشور، هیئت بزرگی است که در آن تعداد زیادی از مسئولان بلندپایه در کنار برنز و وندی شرمن حضور دارند. دستیار معاون رئیس جمهور آمریکا در امور امنیت ملی هم عضو این هیئت است. 

مشارکت گسترده مسئولان آمریکایی نشان می‌دهد این مذاکرات در مرحله بسیار جدی است. ما می‌دانیم سقف زمانی این مذاکرات بیست و چهارم نوامبر است. یعنی مذاکره کنندگان فقط سه ماه فرصت دادند تا به توافق نهایی دست پیدا کنند. 

همه طرف‌ها به ویژه طرف آمریکایی به همین علت عجله دارند تا به این توافقنامه برسند تا دو طرف بتوانند درباره حل دیگر مسایل خاورمیانه همکاری کنند. پرونده هسته‌ای ایران اهمیت زیادی دارد و همه معتقدند دستیابی به توافق ضروری است. 


انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.