سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحلیل گرندپری ایتالیا/دومین رقابت از فصل دوم فرمول یک

در پیست مونزا، برخی از اتومبیل‌ها تا ۳۶۰ کیلومتر در ساعت می‌توانند سرعت بگیرند.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران نیک چستر از لوتوس باور دارد در گرندپری ایتالیا که قرار است در پیست مونزا برگزار شود، برخی از اتومبیل‌ها می توانند تا ۳۶۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرند.

با تغییر در قوانین مربوط به موتورها در این فصل و عوض شدن آیرودینامیک اتومبیل ها، تا اینجای کار دیدیم که اتومبیل های ۲۰۱۴ در مسیر مستقیم سریع هستند. اما سریع ترین رقابت در تقویم مسابقات پیست مونزا است که تیم ها برای حضور داشتن در آن، پکیج آیرودینامیکی جدیدی طراحی می کنند تا بتوانند در مسیرهای مستقیم طولانی این پیست، نیروی رو به پایین کمتری داشته باشند

چستر معتقد است اگر همه چیز در مونزا به خوبی پیش برود (شرایط آب و هوا، دمای پیست و…) برخی از اتومبیل ها در این رقابت می توانند تا ۳۶۰ کیلومتر در ساعت سرعت بگیرند.

او در اینباره گفت: «البته این موضوع بستگی به میزان فرسایش باد و نیروی رو به پایین اتومبیل ها هم دارد. اما از این بابت اطمینان دارم که میزان حداکثر سرعت نسبت به سال گذشته بیشتر خواهد بود. برای رسیدن به سرعت ۳۶۰ کیلومتر در ساعت کافیست DRS باز باشد و در تونل باد اتومبیل جلویی برانید.»

در زمان حضور داشتن موتورهای ده سیلندر در رقابت های فرمول یک، خوان پابلو مونتویا توانسته بود با مک‌لارن MP4/2 به سرعت ۳۷۲ کیلومتر در ساعت برسد. اما چستر اطمینان دارد با گشتاور بالای موتورهای جدید، رانندگان می‌توانند رکورد تازه ای در مونزا به ثبت برسانند. 

چستر افزود: راندن اتومبیل های این فصل در مقایسه با ۲۰۱۳ سخت تر است، به خصوص با نیروی رو به پایین کمتر، در هنگام خروج از شیکان رانندگان لحظات سختی را تجربه خواهند کرد. امسال در رقابت هایی که برگزار شد دیدیم که چقدر در خروجی پیچ ها رانندگان با اتومبیل های خود دست و پنجه نرم می کنند. در رقابت مونزا قطعاً این مورد را بیشتر خواهیم دید و بسیاری از رانندگان در پیچ ها مرتکب اشتباهات فراوانی خواهند شد.
 
انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.