سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصفهان/

نظارت میراث فرهنگی بر احداث ایستگاه های مترو میدان امام حسین (ع) و انقلاب

شهردار اصفهان با تاکید بر این که تمام موانع اجرایی خط یک مترو برطرف شده است اعلام کرد: تا آخرین مراحل احداث ایستگاه های میدان امام حسین(ع) و انقلاب با نظارت میراث فرهنگی و متخصصان مربوطه انجام می شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران اصفهان، سید مرتضی سقاییان نژاد در دیدار با شهروندان منطقه یک با بیان این مطلب گفت: احداث ادامه خط شمال-جنوب مترو در میدان شهدا و چهارراه تختی در حال انجام است؛ همچنین ۲ کیلومتر این خط از ایستگاه مدرس تا ایستگاه شهدا آزادسازی شده و تملک ایستگاه چهارراه تختی در حال انجام است.

وی با اشاره به نصب بنرهای برای اطلاع رسانی به همشهریان در خصوص ایجاد محدودیت های ترافیکی در هسته مرکزی شهر اذعان داشت: عملیات اجرایی ایستگاه مترو ميدان امام حسين(ع) آغاز شده و به این دلیل میدان امام حسین (ع) بر روي خودروها بسته شده لذا لازم است شهروندان از مسیرهای جایگزین عبور و مرور کنند به طوری که همکاری لازم را در احداث ایستگاه های میدان امام حسین (ع) و انقلاب داشته باشند.

شهردار اصفهان با بیان این که احداث ایستگاه های میدان امام حسین (ع) و انقلاب طی دو سال ونیم انجام می شود ادامه داد: ایستگاه مترو میدان امام حسین (ع) بزرگترین ایستگاه قطارشهری خط شمال-جنوب است همچنین ایستگاه انقلاب در خیابان عباس آباد احداث می شود.

وی به ۲۰ ایستگاه مترو خط یک اشاره و تصریح کرد: تمام ایستگاه های این خط احداث شده و فقط احداث دو ایستگاه انقلاب و میدان امام حسین (ع) باقی مانده است.

شهردار اصفهان اظهار امیدواری کرد: با احداث دو ایستگاه باقی مانده خط یک مترو در تمام ابعاد آماده سرویس دهی به شهروندان باشد.

وی با تاکید بر این که با حضور معاون اول رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور موضوع خط یک مترو در مسیر میدان امام حسین(ع) به ميدان انقلاب بررسی شد بیان کرد: هماهنگی های لازم با میراث فرهنگی و گردشگری و استانداری صورت گرفته و بررسی های کارشناسی به خوبی انجام شده و بنا به توافق های صورت گرفته تا آخرین مراحل احداث ایستگاه های میدان امام حسین(ع) و انقلاب با نظارت میراث فرهنگی و متخصصان مربوطه انجام می شود.

سقاییان نژاد اضافه کرد: موانع اجرایی خط یک مترو برطرف شده و بنا به اعلام استاندار طی سفر اخیر معاون اول رییس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری کشور به اصفهان تمام مشکلات روبه روی خط یک رفع شده است.

وی ادامه داد: با توجه به این که احداث دوایستگاه مترو انقلاب و میدان امام حسین(ع) بیش از ۲سال و نیم به طول می انجامد لذا مقررشده حتی قبل از تکمیل این دو ایستگاه مسیر مترو در این خط باز گردد و عبور و مرور صورت گیرد.

شهردار اصفهان در ادامه سخنانش با اشاره به آغاز دور جدید ملاقات مردمی خود در مناطق ۱۵ گانه شهر خاطرنشان کرد:بیشتر مشکلات مراجعه کنندگان در منطقه یک مربوط به مباحث فرهنگی و مذهبی به خصوص مساجد بود.

وی با بیان این که مناطق یک و سه از مناطق قدیمی و مرکزی شهر به شمار می رود اظهارداشت: این مناطق از لحاظ قدمت از مراکز اصلی تشکیل اصفهان اولیه هستند به طوری که مباحث میراثی و تمدنی در این مناطق متبلور شده است و می توان گفت مناطق یک و سه از مناطق قدیمی و میراثی اصفهان و حتی کشور محسوب می شود.

سقاییان نژاد اذعان داشت: بافت مناطق یک و سه قدیمی است لذا از لحاظ گسترش محدود می باشد همچنین در زمینه تراکم جمعیتی و سرانه خانواده قابل توجه است به همین علت گسترش ندارد. وی از طرح های عمرانی و خدماتی در منطقه یک سخن به میان آورد و گفت: آغاز روکش آسفالت خیابان صاحب روضات و پیاده روسازی خیابان های باب الرحمه،طالقانی،فروغی، مسجد سید و خلجا از جمله طرح هایی است که در حال انجام می باشد.

شهردار اصفهان با اشاره به این که پارکینگ صاحب روضات با ظرفیت ۲۰۰ خودرو آماده مناقصه است ادامه داد:مرحله اول خیابان اردیبهشت حدفاصل مسجد سید تا میرداماد آماده مناقصه می باشد.

وی به آزادسازی و تملک خیابان خلجا با اختصاص ۱۱ میلیارد تومان اعتبار در سال جاری اشاره و تصریح کرد:۶۰ درصد آزادسازی این خیابان انجام شده همچنین تملک توسعه خانه شهید بهشتی ۶۰ درصد پیشرفته داشته است.

سقاییان نژاد از اختصاص ۶ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت معابر منطقه یک خبرداد و گفت: تاکنون ۲/۲ میلیارد تومان برای آسفالت این منطقه هزینه شده است.

وی ادامه داد: با توجه به این که بهترين مديريت آب در دنيا استفاده از آبياري تحت فشار و كلكتور است بنابراین کلکتوری در منطقه یک برای تامین منابع آب توسعه فضای سبز به بهره برداری رسیده و توسعه پارک محلی شهدای چهارسوق، رحیم خان، شاداب و الزهرا انجام شده تا علاوه بر پارک های بزرگ در این منطقه نشاط و سرزندگی را در آن برای ارتقای کیفیت زندگی به ارمغان آورد.

شهردار اصفهان با بیان این که ۹۰ مسجد در منطقه یک وجود دارد اذعان داشت:کمک به مساجد از اولویت های برنامه ریزی شهرداری است تا برغنای معنوی منطقه یک بیافزاید.

انتهای پیام./ز

برچسب ها: اصفهان ، میراث ، فرهنگی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.