سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مشهد/

افزايش 50 درصدي شهريه دانشگاه‌ها براي دانشجويان غيرايراني

شهریه‌های دانشگاه‌ها در همه مقاطع تحصیلی برای دانشجویان غیرایرانی 50 درصد افزایش می یابد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مشهد،رئیس سازمان امور دانشجویان در همایش روسای دانشگاه‌های کشور گفت:کمک هزینه زندگی برای این افراد نیز به میزان 50 درصد علاوه بر 50 درصد سال گذشته افزایش خواهد یافت.

دکتر مجتبی صدیقی با اشاره به اینکه هر سال حداقل 20 درصد از امور خدمات رفاهی دانشجویان باید از نظر ساختاری از بدنه دانشگاه‌ها جدا و به بخش غیردولتی واگذار شود گفت:برای برون رفت از مشکلات امور خدمات رفاهی دانشجویان ازجمله خارج شدن از چرخه معیوب دریافت یارانه محدود تغذیه این سازمان برنامه هایی برای حرکت به سمت تسهیلات و هدر نرفتن یارانه را در دستور کار دارد.

وی افزود:برای کاهش میزان تقاضای دانشجویان از غذاهای یارانه‌ای تنوع‌ بخشی به روش‌های ارایه خدمات تغذیه را با دعوت از بخش خصوصی وارائه کارت هوشمند برای انواع خدمات قابل ارائه در داخل و خارج و نیز تجمیع اعتبارات یارانه تغذیه در صندوق رفاه برای مدیریت واحد را پیش‌بینی کردیم که اجرایی خواهد شد .

رئیس سازمان امور دانشجویان از اختصاص بورس به دانشگاه‌های کوچک و جدید و تجدید نظر در آیین نامه مربیان خبر داد و افزود: درباره ارزشیابی مدارک تحصیلی دانشجویان نیز در نظر داریم که به بررسی و تجدید نظر مداوم در باره اعتبار دانشگاه‌های خارج و ارزیابی مشکلات جدی مدارک تحصیلی کشورهای آسیای میانه بپردازیم.

وی عنوان کرد:راه اندازی و استقرار سیستم آنلاین برای جلوگیری از مراجعات مکرر متقاضیان و نیز سیستم جامع اطلاعات دانش آموختگان داخل و خارج در دستور کار این سازمان قرار گرفته است.

رئیس سازمان امور دانشجویان از ایجاد سامانه جامع انتقال دانشجویان نیز خبر داد و گفت:در حوزه دانشجویان داخل قصد داریم زمینه انتقال دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در خارج از کشور به دانشگاه‌های داخل را فراهم کنیم.

اجلاس سراسری روسای دانشگاههای کشور با حضور 90 رئیس دانشگاه دولتی و30 معاون و مسئول وزارت علوم،تحقیقات و فناوری از دیروز در دانشکده تربیت ‌بدنی دانشگاه فردوسی مشهد آغاز شده است امروز پایان خواهد یافت.

انتهای پیام/ز

برچسب ها: شهریه ، دانشجویان ، غیر ، ایرانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.