سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در بیانیه 500 مسئول فرهنگی و سیاسی بسیج دانشجویی در نقد عملکرد وزارت ارشاد تاکید شد

لزوم جلوگیری از انحراف فرهنگ اسلامی از سوی نااهلان

مطالبه جدی ما مسئولین فرهنگی و سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های کشور آن است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به معنای واقعی به رسالت خود جامه عمل پوشاند و نگذارد تا فرهنگ و سبک زندگی امت اسلامی به دست نااهلان دچار انحراف شود.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، به نقل از سازمان بسیج دانشجویی، 500 نفر از مسئولین فرهنگی و سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه‌های کشوردر نقد عملکرد وزارت ارشاد بیانیه‌ای به شرح ذیل صادر کردند:

 بسم الله الرحمن الرحیم

فرهنگ به معنای هوایی است که ما آن را تنفس می‌کنیم اگر این هوا تمیز باشد در بدن ما آثاری دارد و اگر کثیف باشد آثار دیگری دارد.  امام خامنه‌ای (حفظه الله) فروردین 93

سال 1393 بنابه فرموده مقام عظمای ولایت به نام "اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی" نام گذاری شد و ایشان بر اولویت فرهنگ بر دیگر مسائل مانند اقتصاد و سیاست تاکید فرمودند. اما متاسفانه علی رغم تاکیدات ایشان بر مقوله مهم و حیاتی فرهنگ شاهد برخی تصمیم گیری‌ها و اقداماتی بودیم که نه تنها در راستای فرهنگ سازی و فرهنگ اسلامی - ایرانی نبود بلکه تناقض جدی با این فرهنگ غنی نیز داشت.

مردم آگاه و بیدار کشورمان شاهد آن بودند که وزارت فرهنگ و ارشاد که یکی از اصلی‌ترین متولیان پاسداری و اشاعه فرهنگ اسلامی است متاسفانه تحت تاثیر برخی از افکار و جریان‌های ضد فرهنگی نفوذ کرده در این نهاد نه تنها در مقابل اقدامات ضد فرهنگی واکنشی نشان نداده است، بلکه گاهاً این گونه اقدامات را دامن زده و خود نیز زمینه ساز آنها گردیده است؛ که از آن جمله می توان به فضای کتاب و کتاب خوانی و نشریات اشاره نمود. این مقوله که مهم ترین رکن در تغذیه فکری و فرهنگی است را بدون مرز و ناظری امین رها نموده و ممیزی کتاب را کاری فرعی و مرتبط با بخش خصوصی می داند؛ در مقابل نشریات ارزشی مواضع تند گرفته و با نشریات زنجیره ای و موهن ، برخورد مناسبی نمی شود که این دوگانگی در برخورد، موجب چالش در این عرصه شده و فضا را آلوده گردانده است.

توهین به شعاير اسلامی، توهین به اهل بیت عصمت و طهارت، زیر سوال بردن احکام الهی، توهین به مراجع عظام تقلید و... مصادیقی بودند که نشان از دستان پشت پرده و آلوده ای برای به چالش کشاندن حوزه فکر و اندیشه می باشد.

در عرصه پوشش نیز در حالی که دغدغه و نگرانی آحاد مردم حجاب و پوشش اسلامی است، مع الاسف بدون نظارت، نمایشگاه ها ی غیر متعارف لباسهای مستهجن و منطبق با سبک زندگی غربی برگزار گردیده است؛ عدم توجه به تولید لباس های متناسب با فرهنگ اسلامی - ایرانی نیز نگرانی ها را افزوده که قطعا موجب افزایش بی عفتی و جرم در جامعه خواهد گردید.

ناهنجاری های به وجود آمده در عرصه هنر که عرصه ای راهبردی و بسیار موثر برای پاسداری از اصول ناب اسلام و انقلاب می باشد نیز از دیگر مواردی است که این صحنه پر طرفدار را به سمت جریانات در تضاد با فرهنگ و ارزش های اصیل مذهبی و ملی جامعه کشانده است اقداماتی از قبیل صدور پروانه ساخت و مجوز اکران فیلم ها،تئاترها و نمایشنامه های ضد فرهنگی و ضد ارزشی، برگزاری  کنسرت های تک خوانی بانوان و... گوشه ای از این فعالیت هاست که متاسفانه با رسالت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم خوانی ندارد و عده ای در اجرای آن مصر می باشند.

آیا این قبیل اقدامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی می تواند شعار سال و فرامین رهبری معظم انقلاب را محقق نماید؟ آیا این قبیل اقدامات می تواند زمینه ساز تحقق تمدن نوین اسلامی گردد؟ آیا حق مردم نیست که نگران آینده فرهنگ جامعه ی انقلابی خود باشند؟

لذا مطالبه جدی ما مسئولین فرهنگی و سیاسی بسیج دانشجویی دانشگاه های کل کشور آن است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به معنای واقعی به رسالت خود جامه عمل پوشاند و نگذارد تا فرهنگ و سبک زندگی امت اسلامی به دست نااهلان دچار انحراف گردد.

انتهای پیام/
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.