سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار تهران:

تهران 4 میلیون جوان دارد / برداشت های خاص از دین موجب گريز برخي جوانان شده است

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران گفت: ارايه نوع خاصي از برداشت هاي ديني در برخي از محافل سبب مي شود روحيه دين گريزي در بين جوانان شكل بگيرد.

به گزارش خبرنگار گروه دولت باشگاه خبرنگاران؛ سیدشهاب الدین چاوشی در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان تهران گفت:‌ جوانان پتانسیل های مهم امروز و مهمترین سرمایه های کشور هستند.

وی با اشاره به جمعیت 4 میلیونی جوانان در استان تهران، عنوان کرد: 2میلیون و 700 هزار جوان در شهر تهران و یک میلیون و 300 هزار نفر در سایر شهرهای استان هستند.

چاووشی با تاکید بر اینکه جوانان بهترین سرمایه های کشور هستند، افزود: جوانان بهتر می توانند، فرصت توسعه کشور را فراهم کنند.

غيرت نسل جوان با برنامه هاي ماهواره نشانه رفته

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران با بیان اینکه حجم عظیمی از برنامه های ماهواره ای و سایت های غیرمتعارف، غیرت و همیت دینی جامعه و نسل جوان را نشانه رفته، ادامه داد: حدود 10 ميليون نفر تحصيل كرده داريم كه 5 ميليون نفر آنها فارغ التحصيل هستند.ازدواج و تشکیل خانواده، آسیب هایی است که جوانان را تهدید کرده و دغدغه های بسیاری به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه همه مجموعه ها و سازمان های فعال در امر جوانان را یک ید واحد قلمداد می کنیم، گفت: باید در کنار هم، با هم افزایی، مشکلات جوانان را برطرف کنیم چرا که مشکلات جوانان به گونه ای نیست که تنها از عهده یک نهاد برآید.

چاووشی بیان کرد: برای اصلاح جامعه، نیازمند پایبندی به اخلاق هستیم.

وی اظهار کرد: با توجه به شبیخون فرهنگی و تهاجم گسترده ای که طی چند سال اخیر، با آن درگیر بوده ایم، آسیب های زیادی را متوجه جامعه ساخته است.

معاون سیاسی اجتماعی استاندار تهران گفت: اعتقاد داریم دین، پایه و عامل تقویت فرهنگی است و میثاق مقدس، در تعالیم انبیا و به خصوص اسلام به وفور یافت می شود.

وی از تمامی فرمانداران شهرستانهای استان تهران خواست به عنوان روسای ستادهای ساماندهی جوانان، به موضوع جوانان اهتمام ویژه داشته و پرداختن به امور جوانان را اولویت اول، قرار دهند.

جمعيت جوان ما نيازمند ساماندهي فوري است

چاوشي گفت:‌ ارايه نوع خاصي از برداشت هاي ديني در برخي از محافل سبب مي شود روحيه دين گريزي در بين جوانان شكل بگيرد كه نگران كننده است.جنايت بدديني و بدفهمي از دين كمتر از بي ديني نيست .بي دين ها در منظر افكار عمومي تكليف مشخصي دارند اما بددين ها با شيوه هاي نامناسب رفتاري مردم را از بركات دين محروم مي كنند.

به گفته  معاون استاندار جوان هايي كه منشا تحول هستند امروز بخش اعظم جامعه ما را تشكيل مي دهند كه نيازمند برنامه ريزي هستند.

چاوشي افزود: جمعيت جوان ما نيازمند ساماندهي فوري است.پتانسيل عظيم جوانان تحصيلكرده يك فرصت استثنايي است اما اگر برنامه ريزي درستي نشود تبديل به نگراني در جامعه مي شود.دلبستگي هاي جوان ها را بايد با منش پيامبرگونه و همدردي با نيازهاي مشروع آنها به نظام جمهوري اسلامي افزايش دهيم.
برچسب ها: دولت ، استانداری ، چاوشی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.